[slikom] Re: Skype 4

  • From: "Gradimir Kragic" <bastono@xxxxxxxxx>
  • To: <slikom@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 25 Feb 2009 08:49:25 +0100

    Zdravo svima,

    Poslije nekoliko poruka sa subjektom Skype 4.0 i ja sam se odlučio da
isprobam novu verziju. Ukratko o mojim prvim iskustvima:

1. Prvo šta sam uradio je instalacija skripte za ovu novu verziju. Inače moja
preporuka je da se prvo instalira skripta. Nema to nikakve veze osim što
poslije
instalacije treba pokrenuti Skype i uraditi neka podešavanja a bez skripte to
često ide teže.

2. U tools, options, general kao Visual style of the window podesio sam Classic
Windows. Bez ovog ne ide ništa sa PC kursorom. Da bi se ovo podesilo mora se u
startu koristiti JAWS kursor. Tek poslije se sa Altom otvara menu bar.

3. Kada je već riječ o menu baru u Skype nove verzije on sada izgleda ovako:
Skype, Contacts, Call, View, Tools, Help.
A sadržaji padajući lista su nešto drugačiji. Neke stavke koje su bile u Tools
su sada u Contacts ili u drugim padajućim listama u menu baru. Ovo i nije neka
novina osim što od korisnika traži da se na ovo navikne.

4. Za ovo malo vremena dok ga koristim ja ne nađoh stavku, propušteni događaji
koja je do sada bila u Tools. Priznajem da mi je ona bila dobro rješenje i da
sam se na nju navikao.

5. Primjećujem da u svim slučajevima kada je nešto moguće selektovati ne rade
komande sa tastature za selektovanje, kao što su: Ctrl+a, Ctrl+Shift+Home,
Ctrl+Shift+End i slično. Ako se poslužim sa JAWS kursorom to radi.

6. Sada u menu baru u view sledeće stavke imaju prečice koje odgovaraju
prečicama za čitanje CHAT poruka:
- Contacts Alt+1.
- Conversations Alt+2.
- History Alt+3.

    Ono šta ja nisam primjetio je da je kvalitet zvuka dok se razgovara nešto
posebno bolji ili posebno lošiji. Istina ja sam bio telefonista i naslušao se
svega i svačega, mislim na kvalitet zvuka. Isto tako ja sam i radio amater a
uho
radio amatera je sposobno da razumije ono što druga uha najčešće nemogu. Tu
mislim na sposobnost da iz lošeg kvaliteta veze izvučem i razumijem potrebnu
informaciju ili govor.

    Sve u svemu, oni koji nisu prešli na novu verziju i nemaju razloga da to
nešto posebno žure. Ovo se odnosi posebno na one koji za sebe kažu da su
početnici ili se tako ponašaju kada koriste neke programe. Neki su se i vratili
na predhodnu verziju. Ovo razumijem jer bi se ovdje mogla reći ona narodna
izreka: "Jedna muka navika, sto muka odvika". Ipak duže korišćenje će pokazati
je li ovo stabilnija i sigurnija verzija.

    Imam i pitanje za one koji ovo koriste. U nekim slučajevima kada pokrenem
Skype 4.0 u title baru piše Skype pa moj Skype ID, a u nekim slučajevima piše
Skype(1) pa moj Skype ID. Dakle iza Skype je još i (1). Neuočavam zašto se to
dešava?

    Pozdrav od Gradimira