[slikom] Skok s padobranom

  • From: "Gradimir Kragic" <bastono@xxxxxxxx>
  • To: "Lista SliKom" <slikom@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 27 Jun 2007 17:11:28 +0200

     Zdravo svima,

     Sada me mozete kritikovati koliko hocete i predlagati nopost ali ovo
svakako zasluzuje da se objavi na ovoj listi ma koliko da sama prica nema
veze sa temom ove liste. Ima veze sa jednim od bivsih moderatora i cestitam
ti Violeta na zanimljivom tekstu i potezu. Mediji bi od ovog napravili
spektakl. Nista neobicno ako skoro negdje procitamo kako je sa padobranom
skakala prva slijepa djevojka. Mislim da trebas promjeniti onaj tvoj potpis
u kome je pisalo, utjeravacica, pa napisati skakacica. molim sve koji zele
ovo komentarisati da to rade iskljucivo na listi oko vatre ili da pisu
Violeti na licnu adresu.

Gradimir

Od: "Violeta Pecic" <viki@xxxxxxxx>
Tema: [Oko vatre] Skok s padobranom

A sad malo price iz Zagreba.
Dozivjela sam nesto neocekivano, nesvakidasnje, nesto sto sam vec godinama
prizeljkivala, a to je skok s padobranom.

U nekom neobaveznom caskanju za vrijeme jedne pauze, pomenem kako mi je
neostvarena zelja da skacem s padobranom, a instruktorka Tanja mi je odmah
kazala kako je tako nesto moguce organizovati i kako je prije, otprilike
sedam godina vec skakala jedna slijepa osoba u tandemu - Denis Rudic.
I tako, mi u dva dana sve dogovorimo i 17. juna sam skocila.
A kako je sve to izgledalo?
Prije svega se potpisuje izjava o tome da nemate nekakvih zdravstvenih
problema, da niste boravili u bolnici tokom proteklih godinu dana i da
necete da tuzite instruktora padobranstva ukoliko se dogodi nesto
nepredvidjeno. Nakon toga slijedi priprema za skok. Oblaci se padobranski
kombinezon, potom dio padobranske opreme u vidu nekakvih vezova koji vas
ometaju u hodu, pa izgledate k'o likovi iz crtica. Na travi se isproba
polozaj tijela koji bi trebalo zauzeti pri slobodnom padu - glava zabacena
unazad, trbuh i kukovi su izbaceni naprijed, ruke rasirene, a noge savijene
u koljenima i blago rasirene. Potom se odlazi do simulatora aviona, gdje se
isproba sam ulazak u avion, sjedenje na podu, prelazak u klececi polozaj i
vezivanje, sam izlazak iz aviona i priprema za skok. I onda je dosao taj
trenutak. Usli smo u avion, meni je to bio prvi put, ali ja toga nisam bila
svjesna u tom trenutku. Usla sam prirodno kao sto se ulazi u automobil.
Preletjeli smo Zagreb, a posto je avion sve vrijeme otvoren, sa uspinjanjem
se osjeti i promjena temperature i vjetar. Ono sto mi je najvise smetalo
jeste ono nesnosno pucanje u usima zbog izjednacavanja pritiska. Cak je i
taj let bio lijep, jer ja volim onaj osjecaj propadanja, ono kao kad ste u
brzom liftu. Nakon deset-petnaest minuta leta, priblizilo se vrijeme
iskakanja. Na vrlo uskom prostoru premjestamo se u klececi polozaj,
vezujemo
se tako da su nam tijela spojena, a onda se okrecemo ka izlazu. Prije nas
je
iskocio kamerman, koji se zakacio za avion i cekao nas izlazak. Najprije se
desnom rukom uhvatite za gornju sipku, desna noga na stepenicu, pa isto i
sa
lijevom rukom i nogom i tako se nadjete u sjedecem polozaju. onda se rukama
uhvatite za tregere na padobranskim vezovima koji su preko vasih ramena,
noge se opuste, tako da samo sjedite i jedino ste preko instruktora vezani
za avion. Onda glava ide unazad, instruktor kaze "idemooo" i skok! Prvi
osjecaj jeste instinktivna reakcija da se uhvatite za nesto, jer naglo
gubite tlo pod sobom, ali vi se drzite za one tregere i cekate znak
instruktora da rasirite ruke. Malo smo se prevrtali dok se pad nije
ustabilio, ruke se sire i pocinje uzivanje. Rijec je bukvalno o
sekundama...
Pada se trbuhom na dole, brzinom 200 km na sat, a popeli smo se na visinu
od
2800 m. Imate osjecaj kao da se suprotstavljate jakom vjetru, u usima je
zaglusujuca buka, ali je prelijepo i neopisivo. Slobodan pad je
najstrasniji, ali i najljepsi dio price. Kamerman je padao paralelno sa
nama, tako da se na fotografijama jasno vidi kako se sve vrijeme smijem od
uha do uha. U trenutku kad se otvori padobran, zvuk je slican vagonu koji
proklizi pored vas, prelazi se u drugaciji polozaj - nogama prema tlu. pad
postaje mirniji, odjednom je izrazito tiho, pogotovo u odnosu na onu buku
vjetra dok ste u slobodnom padu. Kamerman nije otvorio svoj padobran u isto
vrijeme kao i mi, vec je produzio da pada i da odozdo snima otvaranje naseg
padobrana, a posto se prvi prizemljio, snimao je i nas doskok. S padobranom
se pada cetiri do pet minuta, mozete i da upravljate njim (to nije nikakva
mudrost), meni se najvise dopalo da kruzimo. Sljedeci put cu samo zamoliti
instruktora da ne prica, kako bih uzivala i u toj nebeskoj tisini. Doskok
smo izveli tako da ja rukama pokusam sto vise podici noge da budu
horizontalno ispruzene, sto je prilicno tezak poduhvat, jer vas sputavaju
oni vezovi. I to je to.
Sta da kazem? To treba dozivjeti! Nemoguce mi je da vam opisem sve sto se
osjeti u trenutku dok ste u slobodnom padu. Osjecaj slobode, ushicenja i
neceg neopisivog, nedokucivog, mozda zato sto je novo, nepoznato i
nedozivljeno. Znam da cu ponovo skakati kad mi se ukaze prilika, samo da
skupim lovu za to. Skok kosta 950 kuna, ili 300 KM, ili 150 evra. Trazim
sponzora.
Moram reci da ja uopste nisam osjecala strah. Zapravo, mene je sve vrijeme
bilo strah da iz nekog razloga necu moci da skacem - ili ce instruktor
odbiti da skace sa slijepom osobom, ili ce moje instruktorke odustati od
toga, ili ce pasti kisa i slicno. Jedini trenutak kad sam osjetila nesto
nalik strahu jeste ona instinktivna reakcija kad se tek iskoci iz aviona,
ali to je zaista samo trenutak i u isto vrijeme je predivan.
Puno godina sam to zeljela i toliko sam bila srecna i ispunjena da to
jednostavno moram ponoviti.
Ne tako uskoro, vjerovatno ce na instruktorovom sajtu biti i fotografija,
jer me je pitao da li moze da je okaci.
Ja sad imam film i brdo fotografija, sto profesionalnih, sto onih koje su
napravile moje instruktorke, A koje su se uzgred receno, plasile umjesto
mene.

Toliko. Ako vas nesto posebno zanima, samo pitajte.

Mahanje