[slikom] Programiranje

  • From: "Gradimir Kragic" <bastono@xxxxxxxx>
  • To: <slikom@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 10 Aug 2004 05:17:06 +0200

          Pozdrav za sve!

Skoro sam odgovarao na jednu poruku koja je stigla na licnu adresu a pitanje
bilo odprilike ovako. Zelim da se bavim programiranjem, koji programski jezik
mi predlazes, sta je za nas  slijepe najbolje, da li je bolje krenuti sa Visual
Basic ili ...?

     Informaciju koju procitah ovog jutra me me navede da neke detalje napisem
i na ovu listu.
Mislim da je Visual Basic najpopularniji kod slijepih osoba, zatim dolaze Java
i C.
Kada je u pitanju programski jezik Visual Basic, moglo bi se reci da lici na
JAWS skript  i svi oni koji citaju poruke koje salje Dragan imaju prestavu kako
to izgleda.
Ono sto raduje je da ce se u sledecoj verziji VB a to ce biti VB.2005 vise
posvetiti paznje slijepim programerima to jest  korisnicima citaca ekrana i
dodati nesto vise komandi sa tastature. Oni koji se bave programiranjem a
posebno koji koriste VB evo prilike da budu i beta testeri za verziju koja se
ocekuje sledece godine, barem je to tako u imenu verzije. VB 2005 Beta.

Vise detalja o svemu na sledecem linku:
 http://www.vb-helper.com/vs2005_beta_test_for_vision_impaired.html

Svi oni koji se ne bave  programiranjem i to nece uskoro ni raditi ovaj link
mogu zanemariti.
Bilo bi zanimljivo da se za ovo oprijedele oni koji zele da se bave
programiranjem a takodje i da se na ovim prostorima pojave programeri koji bi
ponesto i uradili. JAWS skript je sjajna prilika da to pocnete. Dragan je
preveo ili sam napisao dosta prilika, za pocetnika sasvim dovoljno a sta sve
skript moze da uradi i kako da ucini JAWS upotrebljivim mozda dovoljno govori i
skript "Guess" koji je ustvari jedna igrica u kojoj vi pogadjate zamisljeni
broj. Vi unosite predpostavljeni broj a kompjuter vas obavjestava da li je
zamisljeni broj veci ili manji od vaseg unesenog broja.
I ako se primjene neka matematicka pravila u ovom slucaju postoji tacno
odredjen broj pokusaja   iz  kojih se broj sigurno pogadja. Ta pravila su
sledeca:
Do broja 64, sest pokusaja
Do broja 128, sedam pokusaja.
Do broja 256, osam pokusaja.
Do broja 512, devet pokusaja i slicno.
Igrica nije nesto posebno zanimljiva, mada moze da pomogne da smirite zivce,
otjerate nervozu barem na tren, mene vise odusevljava sama ideja i jednostavno
rijesenje koje je uradio programer od same igrice.

Gradimir