[slikom] Re: Home row mode

  • From: "Dragan Miljojcic" <gagabim@xxxxxx>
  • To: <slikom@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 8 Nov 2005 21:36:44 +0100

Pozdrav svima!

Ivane, home row mode uglavnom sluzi da bi se doslo do nekih osnovnih
podataka u pisanju skripti za neku aplikaciju. To su :
class, type, subtype code, real name, say type and text, focus, control ID.
Takodje se mogu dobiti i informacije o odnosu izmedju prozora u smislu
"roditelj-dete". Sve ovo igra dosta veliku ulogu u izradi skripti. Ovo je
osnovna mogucnost koja dolazi uz Jaws, a postoje i dosta konformniji alati
za prikupljanje ovih podataka.
Obzirom da se za sada jos uvek mali broj clanova ove nase liste bavi
pisanjem skripti, mozda ce biti interesantnija i upotrebljivija jedna druga
osobina ovog moda, a to je mogucnost da se promeni difoltna vrednost za koju
se pomera strelica misa, odnosno Jaws kursor pri upotrebi komande:
"Alt+Shift+strelice". Po difoltu je ta vrednost 3, a moze se promeniti na
bilo koju vrednost od 1 do 50, upotrebom strelica na levo odnosno desno dok
smo u home row mode-u. To nam za najmanju vrednost dozvoljava da pomerimo
strelicu misa za samo jedan piksel, cime postizemo preciznost koju videci
postizu samo uz veoma mirnu ruku. Sa druge strane sa vrednoscu 50, uspevamo
da "skakucemo sa kraja na kraj ekrana u pravilnim razmacima a da to ne bude
beskrajno dugo skakutanje po difoltna tri piksela.

Ako je istina to sto su mi u PTT-u rekli, nebi trebalo da ima vise problema
sa njihovim serverom pa ce ova poruka biti prosledjena kako valja. U zadnjih
mesec dana je bilo zaista svega, pa ovim putem zelim da se izvinim svima
koji su mi pisali a nisu dobili odgovor jer poruke uopste nisam ni dobijao.

Srdacan pozdrav,
Dragan.