[SKRIVA] Re: skriva Digest V6 #89

  • From: Malin Rydén <malin.e.ryden@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Sat, 31 Mar 2012 11:13:58 +0200

En sammanfattning:
Jag tror att Ahrvid har illustrerat väl varför det finns så få kvinnor  de
SF sammanhang som han besöker.

Diskussionen om att kvinnor inte gillar det ena eller det andra är rent
trams. Saken är den att vi istället hittar nya vägar att dela vårt intresse
med varandra, efter som de 'klassiska' sakerna som kongresser och
paneldebatter är hopplöst intorkade med gamla hierarkier. Det finns
nämligen fler än ett sätt att dela ett intresse på...

Speciellt nu för tiden med alla möjligheter som öppnats med internet.

Att göra misstaget att tro att det finns/inte finns intresse för någonting
bara för att det inte tar sig de uttryck som man är van vid är ett
klassiskt misstag. Men, som illustrerats här är detta en diskussion vi inte
kan vinna, det är svårt att lära gamla hundar sitta.

Bra mycket enklare att fortsätta med vad vi håller på med och låta tiden
utvisa vilken som har rätt...

- Malin Rydén

http://malinryden.wordpress.com/