[SKRIVA] mygazines.com

  • From: "ahrvid@xxxxxxxxxxxx" <ahrvid@xxxxxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Wed, 20 Aug 2008 19:22:19 +0200 (CEST)

Hm, ser en artikel i Metro om att det startats en ny site där folk lägger upp
inscannade sidor av nya tidskriftsnummer (troligen företrädesvis
engelskspråkiga). Den heter mygazines.com och tidskriftsförlagen förefaller
inte vara roade.
  Själv har jag inte provat siten; mitt intresse för de glassiga och
reklamfyllda tidskrifterna som man hittar i större tidningsbutiker är rätt
begränsat (undantaget enstaka sakområden, som t ex vetenskap, teknik, sf).
Dessutom föreställer jag mig att det trots allt är en smula jobbigt att sitta
och bläddra igenom tidskrifter på en datorskärm - jobbigare än för böcker, då
tidskrifter har större format och man lär få sitta och scrolla en hel del.