[SKRIVA] Re: Tips om bokblogg

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sat, 1 Aug 2009 17:21:37 +0200

From: olof.bjarnason@xxxxxxxxx
> Kort notis: jag talade om netikett, inte spam. Jag nämnde faktiskt
> aldrig spam så vitt jag kan se.
  OK.
  Det var nog jag som såg "spam" även om det inte stod. För det är vad en del
kallar inlägg de inte gillar, även om de inte är spam (maskinella
masspostningar). Jag tycker man skall vara tolerant mot inlägg man inte gillar.
Man kan alltid gå i svaromål om man vill, eller strunta i dem.
  (Jag råkade för ett par veckor sedan utför en site med ett forum, där jag
postade info om Fantastiknovelltävlingen. En självutnämnd moderator - det
brukar vara modell klassens ordningsman, med litet självhävdelsebehov -
protesterade mot att jag postade tävlingsinfo i ett forum om litteratur samt i
det allmänna forumet. Jag fick höra att det skulle vara emot reglerna att göra
så, men när han hänvisade till dem - forumreglerna var märkligt nog mycket
svåra att spontant leta fram! - stod där inte ett ord om att s k dubbelpostning
var förbjudet. Så det var bara trams. Av sådana och liknande skäl har jag
alltid, alltid varit emot s k moderering av diskussionsforum. Det må bara
användas i synnerligen extrema undantagsfall. S k moderering utövas nästan
alltid godtyckligt och dess egentliga motiv är censur och självhävdelse. SKRIVA
har haft icke-moderering som princip från dag 1.)

More than messages–check out the rest of the Windows Live™.
http://www.microsoft.com/windows/windowslive/-----