[SKRIVA] Re: [SKRIVA] Resultat för novelltävlingen

  • From: "Mikael Eriksson" <mikael.s.eriksson@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Wed, 29 Oct 2008 22:07:11 +0100

> Resultatet blir:
>
> 1:a plats:  "Onsdag i september 1982, kl 12:35" av Tobias Holmgren, 12 p
>
> 2:a plats: "Min fiende" av Mikael Eriksson, 8 p
>
> 3:e plats: "Turingtesten" av Ahrvid Engholm, 5 p

Stort grattis till vinnaren. Vi som röstade var tydligen rätt eniga om
vilken novell som var bäst.

> Ps. Någon som har förslag på en ny tävling, jury, ämne osv?

Det kändes som om omröstning fungerade rätt bra. Jag kan tänka mig att
ställa upp som rösträknare om nästa tävling också avgörs av
omröstning. Fast jag har ett minne av någon som anmälde sig frivilligt
till jurytjänstgöring så det kanske finns hopp för att få en sådan
också (jag känner mig mindre villig att vara med i en jury).

Jag tyckte att det var många som skrev att de hade problem att komma
på något bra ämne. Ett tävlingstema som kanske minskar risken för
detta vore att ha ett antal förslag på novelltitlar. Tävlingsinlägget
måste ha en av de givna titlarna. (Däremot behöver ju inte kopplingen
novell - titel vara alltför stark.) Häromdan såg jag ryggarna på ett
antal gamla Forskning och Framsteg och insåg att många rubriker där
skulle kunna göra sig nog så bra som novelltitlar. Om man gör på det
sättet kan jag åstadkomma några, 5-10 kanske är lagom, titelförslag
för tävlingen.

/Micke