[SKRIVA] Re: [SKRIVA] Fw: PopulärAstronomi

  • From: Ahrvid <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: "skriva@xxxxxxxxxxxxx" <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 24 Sep 2015 13:19:26 +0200

Rickard:

Fel mail ompostat. Det är mailet från 23 sept kl 04:00 som gäller. I plain
text.

Jag tvivlar. Jag sände inget mail med den rubriken vid den tiden. (Och du kan
inte veta vilket mail det var då du inte såg innehållet.)

Ang Bronx,vill jag bara påpeka att New York är en fascinerande stad. Det är
som en extra huvudperson hos min deckarfavorit Rex Stout. På Youtube finns en
hel del att se från världsutställningen i NY 1939 (sök "World's Fair" och
årtal) där det var väldigt mycket kring framtiden. Det var modeller av
framtidens städer och moderna kök. Det var robotar och luftskepp. Och det var
ju under utställningen (men inte på utställningsområdet) som första
sf-världskongressen hölls. I själva verket var det sannolikt för att en
World's Fair pågick som man kallade det en World Con.

(skriva-request@xxxxxxxxxxxxx, subj: subscribe) och förbered dig för
FANTASTIKNOVELLTÄVLINGEN 2016, info
www.skriva.bravewriting.com<http://www.skriva.bravewriting.com> / Om Ahrvids
novellsamling Mord på månen: http://zenzat.wordpress.com/bocker C Fuglesang:
"stor förnöjelse...jättebra historier i mycket sannolik framtidsmiljö"! /Nu som
ljudbok: http://elib.se/ebook_detail.asp?id_type=ISBN&id=9186081462 / Läs även
AE i nya E-antologin Mellan tid och rum
http://www.adlibris.com/se/e-bok/mellan-tid-och-rum---himmel-och-hav-9789187711435
/ YXSKAFTBUD, GE VÅR WCZONMÖ IQ-HJÄLP! (DN NoN 00.02.07)
-----
SKRIVA - sf, fantasy och skräck * Äldsta svenska skrivarlistan