[SKRIVA] RE: [SKRIVA] Fråga om buggtestning av blogg (inför kommande antologier)

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 17 Nov 2010 12:52:37 +0100

From: wester@xxxxxxxxxxxxxxx
> Dels har jag fått möjlighet att bidra till att boken Kunskap Kommunikation
> Kontroll (http://kkkinfo.se/) faktiskt kan bli verklighet som pappersbok.
> En del av er kanske känner till detta projekt sedan tidigare. Det hade
> tyvärr strandat när det gällde utgivande som pappersbok, men detta kommer
> att bli möjligt nu. (Delvis eftersom jag har donerat 1000 kr. till projektet
> och delvis eftersom jag är beredd att lägga ner tid/arbete på att stödja
> utgivandet.) Min text ”Piratpartiet och transhumanismen” kommer att
> inkluderas i boken, i en omskriven version.
  Nej, jag känner inte till det projektet. Berätta gärna mer. Låter som en
artikelantologi.

> Dels kommer jag att medverka i en novellantologi ”Återkomsten – fem år
> senare”, som är resultatet av en novelltävling. Där kommer min novell
> ”Brinnande vrede” att publiceras, samt även en artikel om Ernest Hemingway.
  Hm, googlade på "Återkomsten - fem år senare" och det verkar vara något slag
av antologi från det som kallas VIP Story (Sölve Dahlgren, vill jag minnas att
han som kör det heter). Jag var med i VIP Story själv för några år sedan /2004
enl Google/, novellen "Trigomiskeln" (en av mina bästa!). Då var formatet något
slags flott digestformat, med limmad rygg, i färgtryck. Riktigt tjusigt!

--Ahrvid

Ps. Skall testköra din site, men inte just nu!

Om Ahrvids novellsamling Mord på månen: http://www.zenzat.se/zzfaktasi.html C
Fuglesang: "stor förnöjelse...jättebra historier i mycket sannolik
framtidsmiljö"!