[SKRIVA] [SKRIVA] En fråga angående fantastiknovelltävlingen

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 6 Aug 2009 17:09:06 +0200

From: torbjorn_wester@xxxxxxxxxxx
> To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
> Då får det väl bli en massa _
> Dock så tycker jag absolut att .rtf-filer borde accepteras.
> Det är ju den nya standarden för formaterad text, som fungerar i PRECIS ALLA
> ordbehandlare och e-postprogram (om man ej har ställt in programmet
> annorlunda).
> "Rich text format".
> Jag kan inte se något skäl att ej godta den sortens filer, om jag får komma
> med min>ödmjuka åsikt.
  Jag gillar också RTF, och använder själv det när jag skickar formaterade
texter någonstans. Men man kan inte vara säker på att alla program kan läsa all
RTF som produceras. (Jag har stött på RTF-filer som jag inte kan läsa, av
obekant anledning.)
  Tävlingen började en gång med att påbjuda bara ren text, ASCII, och om inte
annat är det konsekvent att fortsätta så.
  Vill bara tillägga att mitt förra inlägg måste ha sett konstigt och
obegripligt ut vad gäller punkt 2. Vad jag föreslog var att man skulle skriva
(vänstervinkel)kursivt(högervinkel) före och
(vänstervinkel)/kursivt(högervinkel) efter, men det svaldes av systemet (i alla
fall hos mig), så det ju inte är meningen att den typen av kodning skall
synas... (Och då är mitt förslag nr 2 inte så bra.)
  Jag kom dock på ett annat förslag: Om det inte är för långa textavsnitt, KAN
MAN ALLTID GÖRA KURSIVT VERSALT. I en not innan kan man säga att VERSALT är
avsett att tolkas som kursivt.

IQ-HJÄLP! (DN NoN 00.02.07) Sänd bidrag till Fantastiknovelltävlingen 2010
(1000 kr i förstapris) senast 31/8 till fantastiknovell@xxxxxxxxxxx och
ahrvid@xxxxxxxxxxx .
Share your memories online with anyone you want.
http://www.microsoft.com/middleeast/windows/windowslive/products/photos-share.aspx?tab=1-----