[SKRIVA] RE: [SKRIVA] En fråga angående fantastiknovelltävlingen

  • From: Torbjörn Wester <torbjorn_wester@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 6 Aug 2009 16:03:02 +0200

Jag har ett bidrag som jag väldigt gärna vill delta med i
fantastiknovelltävlingen.

Men textstilen "kursiv stil" spelar en ganska stor roll för novellens stil. Jag
skulle vilja påstå att VÄLDIGT MYCKET skulle falla bort, om man tog bort den
kursiva stilen. Eftersom novellen utspelas på Puerto Rico finns en del infällda
spanska uttryck etc. etc. som jag vill ha i kursiv stil. Bland annat.

Hur kan jag delta med novellen då, om bidraget måste sändas som "ren text"?

Mvh.

Torbjörn

* * * * * * * *
Sveriges ambitiösaste länksamling inom ämnet skönlitteratur är under
uppbyggnad. http://www.litt.se - Bokhandlare, bokbloggar, skrivtävlingar m.m.

> Ps. Och glöm inte FANTASTIKNOVELLTÄVLINGEN. Se min sig för grundinfo:
>
> --
> ahrvid@xxxxxxxxxxx / Gå med i SKRIVA - för författande, sf, fantasy, kultur
> (skriva-request@xxxxxxxxxxxxx, subj: subscribe) YXSKAFTBUD, GE VÅR WCZONMÖ
> IQ-HJÄLP! (DN NoN 00.02.07) Sänd bidrag till Fantastiknovelltävlingen 2010
> (1000 kr i förstapris) senast 31/8 till fantastiknovell@xxxxxxxxxxx och
> ahrvid@xxxxxxxxxxx .

Med Windows Live kan du ordna, redigera och dela med dig av dina foton.
http://www.microsoft.com/sverige/windows/windowslive/products/photo-gallery-edit.aspx