[SKRIVA] Re: OT: Re: Re: Linda Skugge osv.

  • From: Mikke Schirén <mikkeschiren@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Mon, 26 Sep 2011 12:48:46 +0200

Nu handlade väl inte debatten om skolan på 70-talet utan om skolan som
sådan, och du skrev ju att nu ska ska det vara  "för individens
frihet", och då undrade jag hur du kunde ha kommit fram till det. Men
som sagt, du har fortfarande inte svarat på den frågan. Det är ju
ingen svår fråga, eller hur?

/mikke

Den 26 september 2011 09:25 skrev Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>:

> From: mikkeschiren@xxxxxxxxx
>  SOm sagt hade de regeringarna i slutet av 70, och tidigt 80-tal för mycket
> interna trubbel för att orka att också göra något åt skolan. Skolsystemet är
> f ö mest att likna vid en supertanker - trög och tar tid att vända.

>  För 00-talet? Vad har det att göra med debatt om skolan på 70-talet?
>
> --Ahrvid
>
> --
> ahrvid@xxxxxxxxxxx / Be an @SFJournalen Twitter Follower for all the latest
> news in short form! / Gå med i SKRIVA - för författande, sf, fantasy, kultur
> [...]

Mikke Schirén
mikkeschiren@xxxxxxxxx
0702024961