[SKRIVA] "Lilla SF-Bokhandeln" i Göteborg

  • From: Ahrvid <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: "skriva@xxxxxxxxxxxxx" <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sat, 21 Nov 2015 16:33:57 +0100

Jag såg det först nu, men i alla fall: tidigare i månaden öppnade SF-Bokhandeln
i Göteborg en s k popup store, som man kallar Lilla SF-Bokhadeln (korsningen
Kungsg/Magasinsg, nära Stora SF-Bokhandeln). I julkatalogen skriver man att det
är en butik för dig "som har barnasinnet kvar" och sortimentet är
"pysselböcker, spel,. mjukdjur, pussel, sagoböcker, t-shirts...det perfekta
stället att hitta julklappar till familjens yngre medlemmar."
  "Lilla SF-Bokhandeln" kommer att vara öppen til slutet av januari - och det
är säkert julhandeln man vill fånga in.
  "Popup stores" är en sak som blivit poppis på senare tid. Det handlar om
småbutiker som tydligen hyr in sig på korttidskontrakt, några veckor eller
månader. Det brukar ofta vara popup stores kring mode och kläder. Jag har sett
flera i Sthlm.

(skriva-request@xxxxxxxxxxxxx, subj: subscribe) och förbered dig för
FANTASTIKNOVELLTÄVLINGEN 2016, info www.skriva.bravewriting.com / Om Ahrvids
novellsamling Mord på månen: http://zenzat.wordpress.com/bocker C Fuglesang:
"stor förnöjelse...jättebra historier i mycket sannolik framtidsmiljö"! /Nu som
ljudbok: http://elib.se/ebook_detail.asp?id_type=ISBN&id=9186081462 / Läs även
AE i nya E-antologin Mellan tid och rum
http://www.adlibris.com/se/e-bok/mellan-tid-och-rum---himmel-och-hav-9789187711435
 / YXSKAFTBUD, GE VÅR WCZONMÖ IQ-HJÄLP! (DN NoN 00.02.07)
-----
SKRIVA - sf, fantasy och skräck * Äldsta svenska skrivarlistan