[SKRIVA] Fantasynovelltävling (men inga priser?)

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sat, 26 Feb 2011 19:50:01 +0100

När jag i eftermiddags var på SF-Bokhandeln såg jag en lapp som sade ungefär
följande:

"Fantasy Novelltävling 2011

Jag har lagt märke till att i de novelltävlingar som finns, verkar man inte
vara särskilt intresserad av fantasynoveller. Eftersom jag råkar gilla just
fantasy, har jag beslutat att ordna en egen tävling. Bidrag förväntas vara
mellan 5 och 15 A4 sidor och ska postas senast 1 juni 2011 till
annhelenw@xxxxxxxxx
Bidragen behandlas med diskretion, men de tre som bedöms som bäst kommer att
publiceras på denna blogg. I övrigt kommer de inte att användas någonstans.
Obs! Max två bidrag per person.
Vid frågor kan ni maila till angiven adress! Om någon annan önskar bli medlem i
juryn kan ni också maila till mig."

Från http://fantasy-noveller.blogspot.com/
Men det är inga priser för vinnarna vad jag kan se. (En tävling blir litet
roligare om man kan ge t ex några bokpriser eller 200 kr till vinnaren. Men det
är kul att någon drar igång en tävling, om blott för "äran" att vinna!)

--Ahrvid

Ps. Men jag tror inte Ann Helen känner till Fantastiknovelltävlingen, där
fantasy är synerligen välkommet.

Om Ahrvids novellsamling Mord på månen: http://www.zenzat.se/zzfaktasi.html C
Fuglesang: "stor förnöjelse...jättebra historier i mycket sannolik
framtidsmiljö"!                                          -----