[SKRIVA] Re: FanFondFusk?

  • From: gittan svensson <heligabirgitta@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Tue, 7 Apr 2009 15:55:56 +0200

Ahrvid Engholm:

> listan,>kanske från gamla Skriva
>  Det du påstår är inte sant. Och jag tror att den illustre nitro201
> förfalskat mail från Birgitta Svensson. (Det vet vi bl a för att hon inte
> var med på SKRIVA förr. Gicki genom alla adresser då listan bytte värd.)

Nu är det en missuppfatning från dig. För det är så att det var öppet arkiv
på den listan förut, på gamla skriva alltså, och då tittade jag där för att
se varför du blev utkastad och skapade en ny skriva. Det var en mycket lång
debatt där. Bland annat förekommer uppgift som verkar trovärdig om att du är
dömd i domstol och det var årtal angivet med mera. Målet handlade om stöld
av en upplaga av ett sf-magasin Nova. Fast om du säger att det inte har hänt
att du är dömd i domstol så är det ju lätt att kontrollera den saken, genom
att helt nekelt förhöra sig hos domstolen. Domarna är offentliga handlingar
och årtalet var tydligen 1988 eller 1989 tror jag. Fast det får jag
kontrollera. Om du inte vet att du är dömd i domstol som skyldig så kan du
alltså få veta det nu, för jag kontrollerar saken åt dig. FAst det är ju
konstigt om du inte vet det, för ingen brukar dömas utan att själv vara i
domstolssalen (kanske förutom vid extremt undantagsfall).

/ Birgitta Svensson          :
/heligabirgitta@xxxxxxxxx: