[SKRIVA] Re: Evigt liv

  • From: Mackan Andersson <standupmackan@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Sun, 18 Apr 2010 10:18:08 +0200

> Läs Mindscan av Robert Sawyer!

...eller se Dollhouse, avsnittet i säsong 1, där hon den där rika
kvinnan får komma tillbaka och lösa sitt eget mord. Det kan vara s1e09
eller något.

Det som sätter gränsen där är kostnaderna att kopiera (och lagra) ett
"imprint" på en "aktiv arkitektur", alltså en annan levande människa.

Har dessutom inte William Gibson skrivit rätt mycket om de här frågorna?
Har för mig att jag läst flera noveller som funderar på det där med
definitionerna av gränserna för just "liv".

/Mackan

--

http://www.mackanandersson.se