[SKRIVA] Re: Ett PR geni

  • From: "Zenzat" <zenzat@xxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 22 Apr 2010 14:03:59 +0200

Ahrvid skrev:
>  Jag tycker att Guillou är en mycket bättre stilist än han oftast får
> "credit" för. Han har en mycket speciell stil, men den är behärskad och
> konsekvent genomförd och lyckas alldeles uppenbarligen fånga in miljoner
> läsare.

Har jag sagt att Janne är en dålig stilist? Inte alls. Det är snarare
strukturen och handlingen som jag tycker är svag i det jag har läst. Det
finns faktiskt ganska många som skriver lika bra om inte bättre. De texter
som publiceras i familjetidningarna har också en stor mängd läsare. Även om
svenska akademiens ledamöter inte tillhör läsekretsen. Pilcher, älskad av
massor med läsare, lär aldrig få Nobelpriset. Oates däremot ligger ett snäpp
över strecket. En avåldring av akademien skulle kanske ge henne en chans.
Bertil