[SKRIVA] Deckarvänner och Stockholmiana 28/8

  • From: "ahrvid@xxxxxxxxxxxx" <ahrvid@xxxxxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Tue, 19 Aug 2008 20:05:33 +0200 (CEST)

Nedan från sällskapet Deckarvännerna, vars infoutskick jag brukar få:

"Vår medlem Berit Engdahl kan ses och höras den 28 augusti för då invigs
stadsbibliotekets nya Stockholmianaavdelning. Dagen inleds kl 11 med  Harald
Norbelie och Radio Stockholm, sedan följer ett antal program med anknytning
till Stockholm och Berit ska prata om Stockholmsbrott, verkliga och fiktiva i
stora bokhallen, Rotundan, kl 19 . Deckarvännerna är förstås extra välkomna."

För den som nu är intresserad av t ex stockholmsbrott. (Själv brukade jag för
många år sedan höra på radio Stockholm när en viss Börje Heed berättade under
rubrik "Brottsplats Stockholm". Bra program!)