[pedijatrija] Fw: Pedijatrija danas

  • From: Đurđa Španović <djurdja.spanovic@xxxxxxxxxxxxxx>
  • To: <pedijatrija@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 2 Dec 2011 15:58:39 +0100

----- Original Message -----
From: Mirjana Kolarek-Karakaš
To: Đurđa Španović
Sent: Friday, December 02, 2011 3:49 PM
Subject: Pedijatrija danas

----- Original Message -----
From: Mirjana Kolarek-Karakaš
To: pedijatrija@xxxxxxxxxxxxx
Sent: Thursday, December 01, 2011 9:29 PM
Subject: Re: [pedijatrija] Broj pacijenata i smanjenje glavarine

Poštovani kolega Čakarun,
ovakve glavarine koje Vi iznosite nisu imali svi pedijatri diljem RH, mnogi su
ispod toga, uključujući mene, a sada imaju još i manje. I nisu najvažnije
razlike među pedijatrima ali je činjenica da pedijatri za isti rad budu manje
plaćeni od liječnika obiteljske medicine. Oni samo na administriranje dobivaju
svaki mjesec 1500 kn. kao da mi nemamo obvezu prikupljati mjesečne izvještaje o
radu, izvještaje o cijepljenju, o zaraznim bolestima, o ortopedskim pomagalima,
kućnim njegama, o nuspojavama cijepljenja i tome slično. Reći će neupućeni, pa
imamo e-zdravstvo. Da, imamo ali mi sve to moramo još raditi i na papiru.
Zalagali smo se za izjednačavanje u prihodovanju s obiteljskom medicinom ali
jednostavno nismo uspjeli. Institucije su jače od nas, potiho nas uništavaju
želeći valjda da izumremo. No, najžalosnije od svega je to da će pedijatriju
uništiti pedijatri! Kada sam na Godišnjoj skupštini HPD-a upitala našeg
cijenjenog kolegu s Klinike da li se slaže da je glavarina za jedno dijete
jednaka kako za specijalistu obiteljske medicine tako i pedijatra, odgovorio mi
je: a zašto ne bi? Treba li tome komentar? Pa o čemu mi pričamo? Uvijek postoje
ljudi među nama koji su spremni biti protiv nas. Koji su tome razlozi? Stručni?
Staleški? Međukolegijalni? Hoće li njima biti bolje ako nama bude gore?
I jedno nek se primi na znanje: pedijatri PZZ obavljaju svoj zadatak savjesno i
stručno. Njihov je zadatak preventiva, liječenje djece, cjeloživotno učenje.
Znanstvenim radom bave se prema afinitetima, sposobnostima i mogućnostima i
smatram da im se to ne smije stavljati na teret. Njihova primarna zadaća je
zbrinjavanje pacijenata!
Sve iznad toga za svaku je pohvalu i dobrobit društva, te osobno zadovoljstvo i
stručni napredak. Čuli smo na Skupštini kako pedijatri žele manje djece u skrbi
a više novaca dok obiteljski liječnici primaju svu tu djecu i za novce uopće ne
pitaju. Takva tvrdnja nije istinita ma od koga dolazila. Godine sam provela u
stalnoj borbi s institucijama ali na kraju dolazim do zaključka da smo mi
pedijatri najveća prepreka sami sebi. Velik dio polazi od svoje male
ambulantice, svojih sitnih interesa i osobnih probitaka. Zalagala sam se za
strukturalne promjene u pedijatriji na primarnoj razini makar smo time trenutno
financijski uskraćeni. Uspjela sam uz pomoć HDPSP i HLK smanjiti standardni
broj djece u skrbi, uvesti razdiobu glavarine po dobnim skupinama kako bi bilo
pravednosti, tko više radi nek više i zaradi, uspjela sam uvesti graduaciju
kako bi dijete do 4 godine bilo obavezno u skrbi pedijatra. Zato će biti bolje
našim pacijentima kao i budućim generacijama pedijatara u PZZ. Nije lako biti
kreator nekog sustava i ne radi se to samo za danas i samo za nas. Radi se za
one koji dolaze ako će uopće imati kamo doći. Osobno sam protiv miješanog
sustava u pedijatriji na razini primarne zdravstvene zaštite jer smatram da
bismo time ugrozili razinu kvalitete zdravstvene zaštite djece. U svemu tome
mogli bi nam pomoći kolege klinički pedijatri koji bi stalno nešto imaju protiv
primarne pedijatrije i koji misle da bi ju bolje uredili. Imaju mogućnost
preseliti s Klinika u PZZ ako misle da se ovdje malo radi a puno zaradi. Biti
će uvijek dobro došli!
Lijepi pozdrav svima
Mirjana Kolarek Karakaš