[openyourmind] Αισιοδοξία… μια θετική στάση ζωής!

  • From: anna-maria foskolou <firefly.tinos@xxxxxxxxx>
  • To: openyourmind@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Tue, 31 May 2011 13:21:36 +0300

Τετάρτη, 11 Μαΐου 2011
Στην ζωή συχνά μας κυριεύει ένα αίσθημα μελαγχολίας, δεν έχουμε δημιουργική διάθεση, νιώθουμε ανήμποροι να το αντιμετωπίσουμε. Μας λείπει η αισιοδοξία που
θα μας έκανε να ζήσουμε καλύτερα.
Πολλοί άνθρωποι πιστεύουν ότι η αισιοδοξία και η απαισιοδοξία είναι έμφυτη. Αν συνέβαινε όμως αυτό, δεν θα είχαμε την ευκαιρία, να περάσουμε από το στρατόπεδο
των απαισιόδοξων, σε αυτό των αισιόδοξων.
Κατά τη διάρκεια της ζωή μας, εξαιτίας ορισμένων εμπειριών και επιρροών από τους γονείς και άλλα σημαντικά μας πρόσωπα, βλέπουμε τον κόσμο με πιο θετικές ή αρνητικές σκέψεις. Αυτές οι αρνητικές ή θετικές στάσεις έχουν βαθιά μέσα μας τις ρίζες τους και εκτελούνται αυτόματα.
Οι αισιόδοξοι άνθρωποι έχουν δύο βασικές στάσεις ζωής:
- Έχω τον έλεγχο του εαυτού μου και της ζωής μου.
- Είμαι ικανός, πετυχαίνω με ότι κι αν ασχοληθώ.

Οι απαισιόδοξοι άνθρωποι ωστόσο, θεωρούν πως είναι ανήμποροι και ανίκανοι, ότι βρίσκονται στο έλεος των ανθρώπων και των περιστάσεων, δεν πετυχαίνουν σε
ότι και αν κάνουν!
Για δεκαετίες, η ψυχολογία είχε επικεντρωθεί κυρίως στην επούλωση των ψυχικών ασθενειών και διαταραχών. Μόνο τα τελευταία χρόνια, έχει καθιερωθεί ένας διαφορετικός προσανατολισμός: Θετική Ψυχολογία. Οι εκπρόσωποί της έχουν θέσει ως στόχο, να βοηθήσουν τους απλούς ανθρώπους σε μια καλύτερη ζωή. Η αισιοδοξία διαβάζεται στο πρόσωπο μας, ηρεμεί την έκφραση μας και κάνει το βλέμμα μας πιο λαμπερό. Νιώθουμε πιο όμορφοι!
%5BGmail%5D/%26A5EDvQO1A8ADuQO4A80DvAO3A8QDsQ-%3E7?part=1.1.3&filename=OPTIMI
Ακόμα και οι απαισιόδοξοι όμως, μπορούν να μάθουν να αντιμετωπίζουν τη ζωή με περισσότερη αισιοδοξία. Να στρέφετε την προσοχή σας στις δυνάμεις σας. Μόνο τότε θα νιώσετε εμπιστοσύνη στις ικανότητές σας και θα δείτε αισιόδοξα το μέλλον. Εάν εμπιστεύεστε τον εαυτό σας και τις ικανότητές σας, θα το μεταδίδετε και στους άλλους, με αποτέλεσμα να έχουν θετική στάση απέναντί σας. Όταν προκύψει μία δυσκολία, σκεφτείτε όλες τις πιθανές λύσεις. Μην σταματήσετε μέχρι να βρεθεί μια λύση στα προβλήματά σας. Εάν τα παρατήσετε στο πρώτο εμπόδιο, τότε θα γίνεται καταθλιπτικοί και δεν θα έχετε την δύναμη να το πολεμήσετε. Οι αισιόδοξοι ζουν περισσότερο. Αυτό δεν είναι απλώς ένα σύνθημα, αλλά ένα επιστημονικά αποδεδειγμένο γεγονός. Η θετική συμπεριφορά επηρεάζει θετικά το ανοσοποιητικό και το ορμονικό σύστημα. Εκείνοι που δεν έχουν ελπίδα και πίστη σε ένα θετικό μέλλον, κινδυνεύουν από στρες και κατάθλιψη, είναι λιγότερο αποδοτικοί, αυξάνουν τον κίνδυνο λοιμωδών νοσημάτων και έχουν ένα χαμηλότερο προσδόκιμο ζωής. Υιοθετήστε την στάση "Μπορώ". Ότι και να μου συμβεί, θα βρω μια λύση! Θα το ξεπεράσω!!! Σε μία απόρριψη ή αρνητική κριτική από άλλους, απλά σκεφτείτε ότι αυτή είναι η δική τους γνώμη. Πείτε: είμαι ένας καλός άνθρωπος, ακόμη και αν έκανα κάποιο
λάθος.
Κανείς δεν μπορεί να σας αμφισβητήσει, αν εσείς δεν το επιτρέψετε!!!
Μην αντιμετωπίζετε με θυμό και απογοήτευση κάποια αποτυχία σας. Απλά αναζητήστε το λάθος και την επόμενη φορά κάντε το σωστά. Το βράδυ πριν κοιμηθείτε αναζητήστε τα θετικά γεγονότα της ημέρας. Έτσι απομνημονεύετε τις θετικές εμπειρίες σας και κοιμόσαστε ικανοποιημένοι. Το πρωί
ξυπνάτε με την αίσθηση ότι όλος ο κόσμος είναι στα πόδια σας.
Αν έχετε την τάση να σκέφτεστε πάντα το χειρότερο, τότε εντελώς συνειδητά, φανταστείτε πώς θα ήταν μία θετική εξέλιξη των πραγμάτων. Οι αισιόδοξοι βλέπουν μία αναποδιά ως κάτι που μπορεί να διορθωθεί και θεωρούν πως το εμπόδιο δεν οφείλεται σε κάποιο προσωπικό τους μειονέκτημα, από το
οποίο δε μπορούν να ξεφύγουν.
Αποφύγετε την παρέα απαισιόδοξων ανθρώπων. Οι απαισιόδοξοι επιβεβαιώνουν ο ένας τον άλλον, με τις απαισιόδοξες σκέψεις τους! Εάν συνεχώς ρίχνουν εμπόδια στον δρόμο σας, απλά θυμηθείτε πως δεν έχουν κανένα έλεγχο πάνω σας. Εσείς θα επιλέξετε το πώς θα αντιδράσετε σε αυτό... Θα
βρείτε τη λύση να συνεχίσετε!
Δεν είστε θύμα! Αποκτήστε τον έλεγχο του εαυτού σας και της ζωής σας! Αντιμετωπίστε με αισιοδοξία το μέλλον και κρατήστε μία θετική στάση απέναντι στη ζωή!!! «Η αισιοδοξία είναι η τρέλα, που θέλει να βλέπουμε το καθετί σωστό, κι όταν ακόμα είναι λάθος.»

Βολταίρο