[haiku-i18n-se] Re: Hjälp till med finslipningen inför alfa 3

  • From: "Jonas Sundström" <jonas@xxxxxxxxxxx>
  • To: "haiku-i18n-se@xxxxxxxxxxxxx" <haiku-i18n-se@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 19 May 2011 23:25:36 +0200

Patrik Gissberg <patrik@xxxxxxxxxxx> wrote:
> Deskbar "Demos"
> Är nu Demonstreringar (dock ändrat till Demos i HTA),
> vilket hela tiden har känts fel. Skall vi låta det vara
> "Demos", "Demonstrationer" eller "Exempelprogram"?
> Några andra förslag?

"Skitprogram". :I

Skämt åsido. Demos eller Exempel.

> Namnförslag för...
>
>  *   Tracker
>  *   Deskbar

Det går att förenkla till "Skrivbord" och "Meny", om man
bortser från att Tracker är en hund. (Det är väl ett arv
från MacOS, där samma komponent kallas Finder.)

("Spårhund" och "Skrivbordslist" är en rätt sugig kombo.)

>  *   Mandelbrot

Mandelbrot måste inte översättas, eftersom det är ett namn.
På person (matematiker, tror jag) och på själva fraktaltypen.

Man kanske kan förenkla namnet till "Fraktaler", men det finns
andra typer av fraktaler än Mandelbrot.

/Jonas