[dgz] Nya stadgar

  • From: "Will Svenselius" <wille47@xxxxxxxxx>
  • To: "DGZ Freelist" <dgz@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 3 May 2001 20:06:35 +0200

Hej allihop,

tänkte att jag skulle informera om vad vi har pysslat med i styrelsen
på sistone. Förutom inköp av switch så håller vi på och utformar nya
regler och stadgar ... för er som inte har så mycket koll på det här
så tänkte jag lite snabbt gå igenom allt nytt.

De nya stadgarna i sin helhet finns på hemsidan, www.dgzone.org,
lösenordet är fortfarande "tribes".

Stadgarna ovan, och regeländringarna nedan, godkändes av närvarande
styrelsemedlemmar (Johan Dutina, Wille Svenselius, Jockum Skoglund)
den 3 Maj, 2001.

SÅ GNÄLL INTE PÅ MIG OM NI TYCKER DET ÄR SKIT ALLTIHOP! /wille

* Rabatt för "veteraner"

Vi kommer så småningom att ändra betalningssystemet så att de som varit
medlemmar länge får rabatt på anmälningsavgiften - om en ny medlem får
betala 100 kr får en "veteran" betala 80 kr, t ex. Detta införs troligen
först vid nästa LAN, eftersom några redan har betalat till LANet på
kristi himmelsfärd. Notera att anmälningsavgiften till framtida LAN
troligen blir lägre än 100 kronor ...

* Striktare regler för anmälningsavgift

Eftersom folk verkar vara allmänt slöa på att betala in anmälningsavgift
i tid så har vi infört lite nya regler angående det.
För det första så måste anmälningsavgiften precis som tidigare betalas
in i förväg. Faktum är att den måste betalas INOM EN VECKA efter att
medlemmen i fråga har anmält sig, dock aldrig senare än en dag eller
två före LANet. Den som misslyckas med att betala i tid förlorar sin
bokning och hans plats blir ledig för vem som helst att ta.

Eftersom vi nu kommer att ha en switch så är det helt klart så att de
som är kopplade till den får högre prestanda än de som inte är det.
Skulle vi bli fler än att alla kan använda sig av switchen så har de
som bokat och betalat i tid FÖRTUR. Ju snabbare du bokar och betalar
desto större är din chans alltså att slippa sitta på 10 mbit ..
Naturligtvis finns det inget som hindrar att du tar med en egen
100mbit hub/switch som du och dina kamrater kan dela på för att
slippa detta.

* Nya regler för deposition

Detta med deposition verkar ha missförståtts lite av folk. Det är inte
bara att "kräva tillbaka" och vänta sig en femtilapp direkt. Därför har
nu nya regler införts som säger att den som vill ha sin deposition
tillbaks får VÄNTA tills detta är lämpligt, dvs när kassören (alltså jag)
orkat gå och hämta ut en femtilapp från kontot och vi inte behöver
pengarna till något viktigare. Den som vill ha depositionen tillbaka
måste också motivera varför, detta är för att undvika att folk gnäller
om depositionen bara för att jävlas.

* Reserverade platser

Det kan i framtiden bli aktuellt att låta medlemmar reservera platser,
dvs ha samma plats varje LAN utan att behöva skynda sig för att boka
den innan någon annan hinner.

Det var allt. Låt mig gärna veta vad ni tycker om dessa ändringar ...

Mvh Styrelsen