[bofhers] Re: Sistemas de backup

  • From: TarodBOFH <bofh@xxxxxxxxxxxxx>
  • To: bofhers@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Mon, 25 Mar 2013 15:39:47 +0100

"Zmanda Management Console (ZMC) is available with Amanda Enterprise
subscription. ZMC is a web based interface that provides management and
visualization tools for all day-to-day activities of a backup
administrator: ..."

Además, zmanda ofrece enlazar directamente con Amazon Cloud para tener los
backups en remoto por lo que ahorras (a la larga) en HDDs. Lo que
desconozco es cómo hacer el baremetal recovery desde la nube.