[bergenhifi] Re: Akustikkseminar og målinger med Stig Erik Tangen

  • From: "Ole Martin Farseth�s" <omfarsethaas@xxxxxxxxxxx>
  • To: bergenhifi@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Wed, 11 Apr 2007 12:26:38 +0200

Hei!

Da har jeg følgende navn på blokken:

Målinger

Ole Martin Farsethås, Målepakke 3

Sigurd Stefanson, Målepakke 1, kun mulig på søndag (Kan du måle på fredag?)

Tønnes Realsen, Målepakke 1 ?

Roy Andre Thorsnes, Pakke 2 ? Kan du bekrefte denne??

Seminar (Fredag)

Ole Martin Farsethås

Sigurd Stefanson

Øyvind Knutsen

Arvid Alme

Tønnes Realfsen

Adreas Berntsen

Johnny Sætre

Ivar Lorentzen

Kjetil Melve

Kan de det gjelder svare på spørsmålene om måling!

Kan se ut som vi blir 10-12 stykker på seminar - noen som stiller med lokaler?

Vi var 13-14 hos meg forrige gang, så jeg har plass, men hvis noen har bedre plass, så gi beskjed...

(Er det ikke litt hyggeligere å være hjemme hos noen, enn i et auditorium...?)

Mvh

Ole Martin

From: "Ole Martin Farsethås" <omfarsethaas@xxxxxxxxxxx>
To: bergenhifi@xxxxxxxxxxxxx
Subject: [bergenhifi] Re: Akustikkseminar og målinger med Stig Erik Tangen
Date: Sun, 08 Apr 2007 20:52:58 +0200

Hei!
Da må vi spikre seminaret.

Stig Erik er i Bergen 20 og 21 April (fredag kveld og lørdag).

Jeg vil at alle som vil delta på akustikkesminar melder seg på nå, så vi vet hvor mange vi blir.

Vi må også ha en 98% sikker bestilling av akustikkmålinger.

Har ikke funnet de gamle mailene med påmeldinger - så alle må "melde seg på" på nytt.

Individuelle målinger blir nok på lørdags formiddag, og seminaret på fredag.

Jeg stiller på seminar og skal ha målepakke 3.

Mvh

Ole Martin

930 67531

Når det gjelder målinger og akustikk så har jeg tre "pakker" med forskjellig pris. I alle "pakkene" er det inkludert en skriftlig rapport som sendes i etterkant med grafer og forklaringer. Det tar ca. 1 time on-site for pakke 1, 2 timer for pakke 2, og 3-5 timer for pakke 3. Dokumentasjon som er inkl i alle pakkene tar jeg i etterkant når jeg kommer hjem.

Pakke 1 - kr 1000
Måling av rom og høyttalere (stereo)
- Frekvensrespons per høyttaler ekkofri på 1 meters avstand
- Frekvensrespons per høyttaler i lytteposisjon inkl romrespons
- Refleksjoner (Energy Time Curve) per høyttaler i lytteposisjon
- Rommets decay ("etterklang") og stående bølger ved lave frekvenser
- Dokumentasjon

Pakke 2 - kr 2000
Måling av rom og høyttalere (stereo) og akustiske anbefalinger
[...]
- Identifikasjon av problemområder (refleksjoner, stående bølger, mm)
- Konkrete anbefalinger om akustiske endringer i rommet.
- Dokumentasjon

Pakke 3 - kr 3000
Måling av rom + høyttalere (stereo) og akustiske endringer
[...]
- Optimalisering av plasseringer i rommet basert på måling og lytting. Medfører flytting av høyttalere, lytteposisjon, møbler mm.
- Utprøving av evt akustiske tiltak som absorbenter, diffusorer mm.
- Dokumentasjon

Mvh,
Stig Erik Tangen
Tangen A-V Design