[bergenhifi] Re: Akustikkseminar og målinger med Stig Erik Tangen

  • From: Arvid.Alme@xxxxxxxxx
  • To: bergenhifi@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Tue, 9 Jan 2007 08:51:59 +0100

Hei,
jeg stiller gjerne på seminaret.

Arvid Alme

             omfarsethaas@hotm
             ail.com
             Sent by:                                                   To
             bergenhifi-bounce         bergenhifi@xxxxxxxxxxxxx
             @freelists.org                                             cc

                                                                   Subject
                                       målinger med Stig Erik Tangen

             Please respond to
             bergenhifi@freeli
                  sts.org

Hei!

Som sikkert noen har fått med seg, så var jeg en tur hos Stig Erik Tangen
(theStig) i julen. Har skrevet litt om besøket på hifisentralen.

Snakket også med Stig om en akustikkseminar for oss i Bergen Lydlaug. Dette
var han positiv til. Han har holdt et lignende foredrag hos Oslo Audio
Society som jeg har fått inntrykk av at var veldig lærerikt. (Står om dette
på OAS sine nettsider). Jeg vil bare lufte interessen for et slikt forslag.
Det vil trolig være mest aktuellt for Stig Erik å fly frem og tilbake på en
dag. Vi må selvsagt dekke reise, kost og slike ting - så et grovt anslag på
kostnadene er vel kanskje 3000,-.

I tillegg har jeg bedt Stig om å sette opp et lite pristilbud på å gjøre
akustikkmålinger hjemme hos den enkelte, slik at man kan få en konkret
måling av sitt lytterom. Jeg venter på at Stig skal sette opp en liten
beskrivelse av hva han kan tilby. Dette må jo være opp til den enekelte,
men regner med at en slik konsultasjon vil dreie seg om 1000-2000 kroner.
(Mine anslag - har ikke fått noen tall fra Stig)

Stig Erik er helt klart en av Norges flinkeste på akustikk, trolig den
beste på hifi og lytterom, og har utstyr og kompetanse som jeg personlig
tror jeg vil benytte meg av.

Så - sender ut en liten tankevekker og føler på interesse.

For seminaret bør vi vel være bortimot 10 stykker for at det ikke skal bli
for dyrt. Er det mange som er interessert i en separat måling?

Mvh

Ole Martin Farsethås

NOTICE: This e-mail transmission, and any documents, files or previous
e-mail messages attached to it, may contain confidential or privileged
information. If you are not the intended recipient, or a person
responsible for delivering it to the intended recipient, you are
hereby notified that any disclosure, copying, distribution or use of
any of the information contained in or attached to this message is
STRICTLY PROHIBITED. If you have received this transmission in error,
please immediately notify the sender and delete the e-mail and attached
documents. Thank you.