modificering af nikon

  • From: svend hansen <svend68@xxxxxxxxxxx>
  • To: astrolist <astrolist@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 27 Oct 2009 04:46:34 +0100

Hej astrolist.

jeg har tænkt på at få fjernet filtret i mit nikon d50.

jeg kan få det gjort hos et autoriseret nikon værksted

her i københavn.

Men der skal indsættes et andet i stedet for.

De henviser til en side www.lifepixel.com

Det ser ud som om de sælger 4 forskellige filtre til at

montere inde foran chippen.

http://www.lifepixel.com/digital-infrared/faq.html

Hvilket vil være det bedste til astrofoto. Kameraet skal

ikke nødvendigvis bruges til alm. foto.

Jeg har selv en ide om at et full spectrum er den bedste

løsning, da man så kan påsætte filtre foran kameraet

som man kan med f.eks. lysforureningsfilter.

Men hvis det er bedre med et af de andre, er det jo tosset

at bruge en masse penge på et forkert valg.

Hvis nogen har en ide om hvad der er bedst eller har

andre forslag baseret på egne erfaringer vil jeg blive

 glad for at høre nærmere.

Evt. om der er andre løsninger end de 4 filtre hos lifepixel.

Mvh.

Svend-erik