Re: M-51

  • From: "Torben Taustrup" <ttau@xxxxxxxxxx>
  • To: <astrolist@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sun, 13 Mar 2011 10:48:40 +0100

Hej Mikael

Tak for kommentaren :). Det er korrekt, at vores
pixelstørrelse er 0,84". Den gennemsnitlige FWHM ligger
lige omkring 3. Vi har kørt med tre minutters integrationer.
Farverneoptagelserne er binned 2 x 2.
En 8" f/8 er lidt langsom, men til gengæld producerer den
nok fine stjerner. Er det en spejler - eller er det monstro
en APO? ;)