[8.10-fest] Re: [8.10-fest] Re: Oplæg til Ibex release party

  • From: "Phillip S. Bøgh" <2phillipsmail@xxxxxxxxx>
  • To: 8.10-fest@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Sat, 6 Sep 2008 12:00:27 +0200

4. sep. 2008 19.52 skrev Martin Pihl <martin@xxxxxxxxxxxxx>:
> On Wed, 2008-09-03 at 22:58 +0200, Søren Bredlund Caspersen wrote:
> * Hvorfor er kun Linux miljøvenlig v/ Phillip og Krav til en distro
> for at være miljøvenlig v/ Phillip (kombineret?)
Jeg forslår det sammenfattet i:
Krav til en miljøvenlig og cross-distro Linux? v/ Phillip og tilhørere!
Vil gerne at:
> * "10 styresystemer på 20 minutter" (De forskellige Ubuntu varianter)
foredraget kommer udmidbart før mit, hvis det kan arrangeres? Mit vil
nemlig bygge på kendskab til disse Ubuntu-varianter blandt andre.

>  * Ubuntu Danmark Community - lidt om det danske community, hvad der
> sker, hvordan man kan bidrage osv.
Som nævnt gerne flyttet op:
> * "10 styresystemer på 20 minutter" (De forskellige Ubuntu varianter)
> * Open Office 3.0 (som jo udkommer til efteråret)
> * Virtualisering v/ Søren
>
> Jeg har opdateret wiki-siden tilsvarende og festudvalget vil i de
> kommende dage kontakte oplægsholdere der (forhåbentlig) vil tale om
> disse emner.
>
> Bemærk også at vi udover auditoriet på CBS også har adgang til et
> 'grupperum' med internet, hvor vi kan hjælpe nye brugere med at
> installere Ubuntu på deres maskiner.
Jeg forslår en sideløbende workshop-aktivitet. Med mange deltagere
skulle det ikke være svært at skaffe hjælpere.

> Ville det være for meget at spørge efter, hvis vi fandt på nogle temaer til
> hjælpesektionen (bagefter). Fx "Få hjælp til CoC underskrift"
/ "Bliv medlem
> af foreningen" og andre mere eller mindre specifikke emner? Og så finde
> nogle folk som vil være tovholder på de forskellige emner á la "Søren vil
> hjælpe med xxx" og "gå til xxx for at xxx"...?
> Det kunne også være hjælp til at komme i gang med at oversætte, hjælp til at
> triage bugs, hjælp til at lave marketing/advocacy og lignende. Der er jo
> ikke noget, der slår ansigt-til-ansigt hjælp...
Ideen er bragende god - fordi vi så får folk lidt ud over
installations-niveauet og mere garvede også får noget med hjem! Blot
tror jeg at ideen kræver at vi er lidt samlet efter aftensmad? Alle
udvidelser kræver en liste over hjælpere!!

Vi skal meget snart til at annoncere. Som et andet bestyrelsesmedlem
forslog, mener jeg også at vi kan begynde en kombineret hvervning af
hjælpere og annoncering på SSLUG's lister såsom SSLUG-forening og
SSLUG-moede, der kræver medlemsskab (gratis). Der er ca. 5000 aktive
total på SSLUGs lister. Derudover, for at SSLUG også får noget ud af
vores indsats, synes jeg tilhørerne skal kende vores henvisning til
hjælp-til-selvhjælp i SSLUG's lokalgrupper eks.:
http://wiki.sslug.dk/index.php/LokalGruppenK%C3%B8benhavn (100m fra
dette Ubuntu-engagement - reklame slut).

hilsen

Phillip

--
Venlige hilsner