[yachid_yachad] Fw: Fw: תגובה לנאום של הרב בני לאו !, צדק חברתי - מחאת מעמד הביניים

  • From: "Kleiny" <kleiny@xxxxxxxxxxxxxxxxx>
  • To: <"Undisclosed-Recipient:;"@freelists.org>
  • Date: Mon, 15 Aug 2011 07:17:36 +0300

צדק חברתי - מחאת מעמד הביניים

נושא: ,תגובה לנאום של הרב בני לאו !, צדק חברתי - מחאת מעמד הביניים

      מסכימה עם כל מילה, מרים

       מכתב של ד"ר שוורצפוקס רופא בכיר וסגן אלוף במילואים!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

       לרב בני שלום

       נדהמתי לשמוע הבוקר  הקלטה של נאומך - 'זו איננה מדינה יהודית, מדינה שאין
בה צדק חברתי' , ובהמשך הקריאו מאמר שלך - 'אנו מבקשים לא רק שותפות גורל אלא
שותפות  ייעוד..'

       השבת הייתי כונן של  פנימית א בבית החולים סורוקה , טיפלתי בלא מעט אנשים ,
אשר רובם רחוקים מלהיות במעמד הביניים...

       אספר לך על שני מטופלים מהשבת -

       הראשון - שוהה בלתי חוקי מסודן בן 40 אשר הגיע עם אבעבועות רוח - מחלה לא
פשוטה בגיל הזה.

      לשם טיפול בו - ארגנתי חדר 'בידוד' על מנת שלא ידביק  חולים אחרים ( המשמעות
המיידית- הוצאת שני אזרחי ישראל למסדרון..) , התחלנו טיפול תוך ורידי בתרופות אנטי
ויראליות אשר עלותן אלפי שקלים...

      השני - אדם אשר עלה לארץ בגיל 60 מאוקראינה ונסע לפני שבועיים לביקור שם ,
אושפז לשבועיים שם ולא טופל כלל, ברוב יאושו עלה על מטוס חזרה לארץ כשהוא מקיא את
'נשמתו' , נחת ומייד הגיע לסורוקה, לא עברו שש שעות מנחיתתו והוא היה לאחר תהליך
אבחוני מלא וטופל סופסוף כראוי.

       לידיעתך  למעמד הביניים בישראל אין כל !!! בעיה כספית , 14000 שח נטו לזוג
עם שניים עד שלושה ילדים זה די והותר (עפ כל המידע  שבידי - זה הוא מעמד הביניים
בישראל).

      מי שרוצה לחיות ברמת חיים גבוהה- שיערב לו , אך שלא יידרוש זאת מהממשלה !!

      לפני מספר שנים כשחתכו את קצבאות הילדים למשפחות ברוכות ילדים-  שהן רחוקות
ממעמד הביניים, כולם שתקו , כי מדובר בחרדים וערבים.. .

      קיצוץ מע'מ - ייטיב עם מי שיש לו כסף - ככל שקונים יותר משלמים יותר...

      כאדם שחי בפריפריה , שמגדל פה עשרה ילדים - אשר בת אחת שלו גרה בירוחם ,
והשני נכנס עכשיו לגור בדירה באר שבע

       (1700שח לחודש שכירות לשלושה חדרים מרווחים..) - איני מאמין למארגני המחאה
. איני מאמין להם לגבי מחוייבותם למדינה (דפני ליף - יכלה להתנדב לצבא או לשירות
לאומי, ועדיין לא מאוחר לעשות זאת..) הם חיים ב'סרט' שילכו לגור ברמלה ,לוד ויינעם
להם- אני משוכנע שהם רוצים להפיל את נתניהו  ותו לא...

      החבר'ה המוחים היו בצבא או שלא , הסתובבו שנתיים בעולם , עוד שנה חיפשו את
עצמם , שכרו דירה כרווקים במקום לחסוך כסף ,הולכים עם מותגים, ופתאום ראה זה פלא -
קשה להם !!

      הגיע הזמן שיבינו - שאדם צריך לרכוש מקצוע, להתנהג בחסכנות ובצניעות ,
להוציא פחות על חתונות ו'קידושים מפוצצים' - וראה זה פלא הם יצליחו גם לחסוך...
1.3 מיליון ישראלים בשדה התעופה בחודש יולי- זה לא רק 'טייקונים'

      אני סבור שאנו מדינת 'צדק חברתי' - יש פה לימודים חינם , לימודים אקדמאיים
בעלות אפסית (להיות רופא עולה 60 אשח =  20 אלף דולר) ומלגות כיד המלך , אנשים לא
מתים ברחובות ,רפואה מצויינת לכל דורש ! וארגוני חסד רבים שכולם זוכים מהמדינה
לסימול שנקרא 'מלכר' ...

      ישנה מצוקת דיור , הממשלה עוסקת בזה שנתיים (אני מנוי על דהמרקר ורואה זאת)
- ודלי'ם , רפורמה במנהל ועוד..

      אך אם אנשים לא יבינו שעליהם לחיות בצניעות שום רפורמה לא תעזור. אמר לי
מנכל חברת בנייה גדולה מאד - היום ללא לובי , חדר כושר, שלוש מעליות, וסטנדרט
גימור גבוה - אף אחד לא קונה.. אז אולי הנתונים של בנק ישראל שיש היום יותר כסף
מאי פעם בידי המעמד הבינוני - אמיתיים...

      את שאר הצדק יביאו האנשים בשטח - הרופאים שיירדו מירושלים לדימונה , האקדמיה
אשר תפסיק לעשות כל הזמן כנסים במרכז , הקפדה קיצונית על תשלום מעשר מההכנסות ...,
שלמה ארצי שיפסיק לקחת 300 שח לכרטיס או לחייב את  עיריית כרמיאל בסך 250 אשח עבור
הופעה בבמת יום העצמאות (עול שעובר אחכ לחיוב הארנונה של התושבים..), האזרח שיקפיד
 שכאשר משפצים אצלו לא רק הקבלן ירוויח אלא הפועל שלו , האזרח שיקפיד לא לעשות
עסקים עם אנשים מעלימי מס ! (כמה מאיתנו שמעו את המשפט אלפיים עם קבלה, אלף ללא..)
זו אחריותנו ,עובדת\ת  הניקיון שתתוגמל כראוי , מנקה הרחובות - שיש לתת לו מתנה
יפה לפני כל חג... לאנשים יש אחריות ולא הכל אחריות הממשלה.

      ומעל הכל חסרה לי במאבק הזה המילה 'צניעות' - צניעות בבנייה, צניעות בלבוש ,
צניעות במזון , צניעות בחתונות, צניעות ב'קידושים'  וגם קצת צניעות מול ממשלת
ישראל ומול סטנלי פישר..

      אני עוקב מקרוב מאד אחר ה'מוחים' , השיח שלהם רחוק מלהיות שותפות ייעוד , רק
בשבוע שעבר אמר אחד מהם שהדרישה ל'ש'כר לימוד חינם' מגיל שלושה חדשים היא טעות ,
כיון שהיא תיטיב עם 'אוכלוסיות לא יצרניות'

      אני מכיר ויודע את פועלך הרב כל השנים ואף מעריך אותו , נראה לי שבסיפור הזה
היית צריך לנקוט עמדה המטילה אחריות גם על הציבור

      בידידות

      דן שוורצפוקס

      This e-mail message has been scanned for Viruses and Content and cleared
by MailMarshal