[wadcom] pet-fles

  • From: "Pam Lindeboom" <PamL@xxxxxxxxxx>
  • To: <wadcom@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 18 Jun 2004 09:36:04 +0200

Dag 'fellow' discussiedeelnemers,
Het eerste wat bij mij opkomt om over te discusseren deze week is de 'geheime
afspraken' onze staatssecretaris van milieu van Geel om de statiegeld voor pet
flessen af te schaffen. Dit onder druk van de rest van Europa, zegt hij - of in
ieder geval, die druk voor te zijn. Eerlijk gezegd, begrijp ik dit niet
helemaal. Van de ene kant wordt Nederland gestraft omdat de ammoniakgehalte in
de lucht te veel is en dan doen we iets voor het milieu en is dat ook niet
goed. Niet dat de ene de andere goed maakt. Maar hoe zit dat dan. Oké, winkels
hebben daar een hekel aan, maar bierflesjes blijven met statiegeld (of wordt
dat ook allemaal blik e.d.!). Kan het echt op een milieu-vriendelijk manier
vervangen?

Graag jullie reactie.

Pam

Hallo wadcommer! Graag alleen kale tekstmails! Attachments alleen bilateraal.
Ga je op vakantie? Je kunt je instellingen wijzigen via
//www.freelists.org/webpage/wadcom. Voor een smoelenboek, een bibliotheek
etc zullen we een aparte website moeten inrichten.