[sthlm3d] Fredde på Chimney

  • From: "fredrik.nord" <fredrik.nord@xxxxxxxxxx>
  • To: sthlm3d@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Tue, 19 Jun 2007 16:28:53 +0200

Hej,

Fredrik Nord heter jag och jobbar som flame/nuke-snubbe på Chimney. Jag surfade in på Er lista och tyckte den var full av intressanta människor att få kontakt med. Jag börjar direkt med att slänga ut en öppen intresseförfrågan till alla frilansare eller andra grymma 3D-kreatörer för den delen. Ni har säkert diskuterat möjligheten att starta ett eget 3D-bolag med era polare många gånger. Nu erbjuder Chimney Er att starta ett 3D-bolag med eget fristående varumärke i Chimneys nya lokaler. Med Chimneys alla 3D-jobb så har ni en bra grund att starta något eget men med den trygghet i ryggen som ofta saknas. Chimney har även några Maya, XSI och renderman licenser om det är de program ni arbetar med. Det vi behöver är Era grymma skills. Om några av Er är intresserade så maila mig så kan vi snacka vidare. Vi gör idag mängder med jobb där vi i brist på erfarna 3D artister tvingas lägga ut jobben på våra kontor i andra länder eller på externa 3D-bolag, ofta utomlands. Även om dom är väldigt duktiga så är det naturligtvis en stor fördel att ha minst lika grymma kreatörer i samma lokal där vi gör allt annat. Det ryktas att Chimney bara gör film och det stämmer inte. Vår filmeffektavdelning har växt senaste tiden då jag själv har gått över mycket på film samt att vi fått två nya shake-killar. Därav ryktet skulle jag tro. Reklam avdelningen är dock lika stor som tidigare och säkert 70% av det Chimney gör idag är reklam. Vi gör också många utländska jobb både inom reklam och långfilm. Vi har även täppt till den brist som fanns på systemadmin med en mycket erfaren kille ifrån MPC som styr upp den biten. Med andra ord så finns det bara en brist som jag ser det och det är 3D i huset. Filmeffektavdelningen har flyttas upp ifrån källaren in i Newsmakers gamla lokaler (dagsljus!!!) som renoverats om totalt och där har vi tänkt att de som är intresserade av att dra igång en egen 3D-studio också ska sitta. Kom förbi och kolla om ni har lust. Om inte så hänger jag gärna på nästa 3D-öl och lär känna Er i alla fall.

Ha en skön midsommar! 8-)
//Fredde