[smartdoctor] Re: [smartdoctor] Re: [smartdoctor] Re: [smartdoctor] Re: [smartdoctor] Re: [smartdoctor] tiha noć

  • From: Zrinko Karlović <zrinko.karlovic@xxxxxxxxx>
  • To: smartdoctor@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Sat, 28 Jul 2012 00:45:55 +0200

Australija je startala s daleko viših pozicija nego Hrvatska, ona je kao
dio UK sudjelovala u podjeli svijeta pa i sad drži neke otočiće bar
simbolički pokazujući kako je iskorištavala okolne zemlje (koliko je samo
dugo bila zadužena za "kontrolu" i "napredak" Nove Gvineje...).  Nijedan
rat nije se odvijao na njenom teritoriju i tek su u 2. svjetskom ratu
morali biti malo oprezniji zbog Japanaca (vidjeti Emma's War, jedan od
zadnjih filmova Lee Remick i prvi film Mirande Otto).  Uz ogroman teritorij
za širenje, dovoljno engleskih kažnjenika koji su napučili i razvijali
zemlju otimajući je od domorodaca (i tek prije nekoliko desetljeća taj je
postupak ublažen, ali položaj Aboridžina i dalje je jedan od najgorih
položaja bilo kojeg autohtonog stanovništva europeiziranih zemalja, vidjeti
Rabbit-proof Fence).  Uz takvu povijest (bar tebe ne moram poticati da je
usporediš s našom) normalno da se ne možemo uspoređivati u startnom
položaju.  No to što mi propadamo i da sami uništavamo sebe ne znači da
isto to ne čini i australska vlast - samo što su oni od ranije toliko
ispred nas da, koliko god se trudili, nemaju realnih izgleda pasti toliko
duboko koliko padamo mi.

A u Australiji, kao i u mnogim drugim zemljama britanskog sustava, golema
je razlika između javnog i privatnog zdravstva.  Iskustvo mog prijatelja to
najbolje pokazuje, jer on djelomično radi u privatnom, a djelomično u
državnom zdravstvu (mora se priznati da je tamo bolje zakonski regulirana
ova dvojnost, i da niti vlasti ni doktorima ni pacijentima ne pada na pamet
da bi u tome moglo biti makinacija ili neetičnosti, a kamo li kriminala).
U privatnom zarađuje i rinta, a u državnom se lufta i bavi administracijom.

A budući da smo mi ipak u javnom zdravstvu, a i sumnjam da bi netko tko bi
sad otišao iz Hrvatske odmah i jednostavno mogao raditi u privatnoj
ambulanti, ja sam ove ne tako lijepe opaske navodio kao usporedbu s onim
što imamo doma.  I da, Renato, ja sigurno neću otići što god da se
dogodilo, ja sam imao nekoliko prilika za odlazak, i znam da bi mi u nekim
stvarima u životu bilo bolje, ali odlazak odavde nikad nije dolazio u
obzir.  I zato ću ostati na ovoj listi, kao i do sada, dijelom jadikovati i
koristiti listu kao Balint, možda nekad nekome pomoći, dati kakvu ideju,
olakšati, a dijelom se truditi u taj svoj, tvoj, naš posao unositi neka
poboljšanja, zajedno s tobom i ovim stotinama ljudi koji su tu uz nas.  I
nadam se da ćemo ipak većina ostati tu i sljedećih godina.

Dana 27. srpnja 2012. 06:02 Renato Novakovic dr.med.