[smartdoctor] Re: [smartdoctor] Re: [smartdoctor] Izaberi zdravlje - Primarna zdravstvena zaštita

  • From: Jasna Ercegović <jercegovic66@xxxxxxxxx>
  • To: smartdoctor@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Wed, 5 Mar 2014 16:06:44 +0100

Emisija je Ok ali nije u praksi još sve "med i mlijeko". Naime prema novom
modelu ugovaranja liječnik obiteljske medicine bi trebao odlučivati dali je
pacijentu potrebna SKZZ pregled ili kontrola,tj.da li postoji
med.indikacija za to,a zar ne? No barem kod nas u Splitu, gotovo svaki
pacijent koji ode na pregled kod kliničara u bolnicu, vrati se sa već
isprintanom bolničkom narudžbom za kontrolni pregled sa datumom i satom te
traže "samo uputnicu". U pravilu su to nepotrebne kontrole koje možemo i
sami obaviti ali  pacijenti inzistiraju na uputnici jer "im je tako rekao
specijalista". Neke se razumne pacijente može uvjeriti da im ne treba
zakazani pregled i da im se ta usluga može dati i kod obiteljskog
liječnika, no mnoge se ne može uvjeriti i to nam stvara dodatno trošenje
vremena i frustracije.Naime, pacijent nakon obavljenog pregleda ide na
šalter po pečat i br.protokola, a sestra ga odmah naruči na kontrolu ako
kliničar to naznači na nalazu ( a u pravilu naznači) i tako se nas opet
stavlja u poziciju "pisara". Nadalje, bolnički kolege u većini slučajeva i
dalje sami sebi stvaraju gužve samim tim nepotrebnim kontrolama a i
dvostukim pregledima zbog navodnog "placeta" za određene pretrage. Svjedok
sam mnogih bespotrebnih pisanja dvostrukih uputnica (jedna za pregled a
jedna za petragu)za npr. upučivanje na kolonoskopiju i slične pretrage. Evo
npr.imam slučaj današnjeg  pacijenta  kojeg sam potpuno obradila na razini
PZZ i utvrdila da mu je potrebna kolonoskopija. Pacijent se vratio sa
nalazom gastroenterologa na kojem je samo napisano sve ono što sam ja o
pacijentu i sama znala i što sam na razini PZZ uradila i na kraju- ad
kolonoskopija uz novu uputnicu. Mene već to počinje vrijeđati jer na upit
jeli Vas kolega pregledao pacijent je rekao da nije nego je samo
porazgovarao s njim i pogledao nalaze dosadašnje obrade. A da ga je i
pregledao bez kollonoskopije ne može znati poijeklo krvavih stolica. Tako
je i sa mnogim drugim pretragama ( da ne nabrajam). Dakle još se puno toga
treba promijeniti da se rastereti SKZZ i da se uštedi novac, no nadam se
da je i ova emisija ( a vjerujem i još u budućnosti) na tragu toga da se
konačno obiteljski liječnik počne više cjeniti od strane kako pacijenata
tako i kolega u SKZZ. U toj nadi srdačan pozdrav svima!
Dr.Jasna Ercegović, SOM

Dana 5. ožujka 2014. u 12:49 Ordinacija opce medicine Dr. Pecek <