[smartdoctor] Re: [smartdoctor] RE: [smartdoctor] svijetla budućnost

  • From: Leonardo Bressan <ordinacija.dr.leonardo.bressan@xxxxxxxxx>
  • To: smartdoctor@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Mon, 13 Aug 2012 08:45:12 +0200

*U Njemačkoj "izumiru" obiteljski liječnici *

** U Nurnbergu je od 22.-25. svibnja održana 115. Godišnja skupština
njemačkog liječničkog društva i Savezne komore pod predsjedanjem dr. Franka
Ulricha Montgomeryja. *
*
*
*Bilo je prisutno 250 delegata. Glavne teme obuhvaćale su zdravstvenu i
socijalnu politiku u Njemačkoj, poslovnu politiku liječnika, razna pitanja
iz zdravstvenog osiguranja, prava pacijenata i drugo. *
*
*
*Iznesene su primjedbe na status i ponašanje privatnih osiguravajućih
društava koja ostvaruju velik prihod i zapravo osiguravaju zdravstveno
osiguranje za one koji to mogu platiti pa se tako stvaraju dvije klase
medicine i ima se dojam da se vode samo za profitom. Nema povezanosti
između njih, nedostaje doza solidarnosti u pokrivanju troškova liječenja za
sve građane. *
*
*
*Obiteljski liječnici, kojihje 43 103 od ukupno 333 599 zaposlenih
liječnika s licencom, imaju dosta primjedaba. Interes za rad obiteljskog
liječnika opada, zarade su male, administriranje preveliko, 16 % radnog
vremena moraju odgovarati na razna pitanja osiguravajućih kuća koje ih osim
toga i kažnjavaju novčano ako prekorače limite u izdavanju recepata,
uputnica za daljnje pretrage itd. Zbog toga se zatvaraju ordinacije
obiteljske medicine; npr. u Bavarskoj su u 2009. zatvorene 22 ordinacije, u
2010.74, a u 2011. 113 i taj se trend nastavlja. Malo mladih kad završi
studij se odlučuje za specijalizaciju opće medicine. Da bi otišli raditi u
manja mjesta zahtijevaju zaposlenje za ženu, dobru školu za djecu,
mogućnost kulturnog, zabavnog sadržaja i sl. *
*
*
*Prošle godine od 50 000 diplomiranih liječnika samo oko 10 000 htjelo je
raditi kao obiteljski liječnik. U gradovima pacijenti odmah odlaze po
potrebi specijalisti a ne obiteljskom liječniku iako to nije opravdano.
Isto tako mladi liječnici sve više odlaze na rad npr. u Švicarsku, Veliku
Britaniju, SAD, Australiju, a kako do 2020. godine oko 23 000
liječnikaobiteljske medicine ide u mirovinu, pitaju se nije li obiteljski
liječnik "vrsta u izumiranju". *
*
*
*Kada se govori o troškovima poslovanja, prekoračenju limita i sl. misli se
da starenjem populacije ima sve više " potrošača" zdravstvenih usluga. *
*
*
*Međutim, naglašeno je da u Njemačkoj ima sve više zdravih starih ljudi.
Mnogi 80-godišnjaci se bave još nekim sportom, npr. igraju tenis, a ima i
oko 170 stogodišnjaka koji su razmjerno zdravi i nemaju zahtjeve za
liječničkim uslugama. *
*
*
*U bolnicama radi 20 000 stranih liječnika, od kojih se mnogi ne mogu dobro
sporazumijevati s pacijentima jer ne znaju njemački pa se npr. u pojedinim
bolnicama vizita liječnika obavlja na ruskom jeziku. Potrebni su im posebni
tečajevi za učenje njemačkog jezika. *
*
*
*Mnogo sličnih problema stalno je prisutno, ali ministar zdravlja Daniel
Bahr kaže da zahvaljuje svima na brizi oko zdravlja građana i smatra da je
zdravstveni sustav u Njemačkoj unatoč brojnim poteškoćama na najvišoj
mogućoj razini i da će svatko u Njemačkoj dobiti najbolju zdravstvenu
uslugu. *
*
*
*Prim. Dražen Borčić, dr. med. *