[smartdoctor] Re: [smartdoctor] RE: [smartdoctor] Re: [smartdoctor] Re: [smartdoctor] Re: [smartdocto r] Tko je ono govorio o zaštiti podatak a ?

  • From: "Vlado Bjelajac" <vlado.bjelajac@xxxxxxxxxxx>
  • To: <smartdoctor@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 7 Sep 2011 10:30:16 +0200

Draga Ljiljo, ti si naša heroina.Malo po malo ulaziš u legendu.

KMNM
Vlado Neradnik
        From: Ljiljana Ćenan <lmilicev@xxxxxxx>
        Subject: [smartdoctor] Re: [smartdocto r] Tko je ono govorio o zaštiti
podatak a ?
        To: smartdoctor@xxxxxxxxxxxxx
        Date: Monday, September 5, 2011, 1:18 AM

        Leo, ja sam govorila, ma što govorila - vrištala! - o zaštiti podatka,
a zašutila sam kad je Zrinko na facebook stavio moju sliku sa Vijeæa KoHOM-a u
Vukovaru, i ispod nje komentar (parafrazirat æu): Ja  predla¾em da se ne
prikljuèujemo ni na vodovod!

        (Ovdje æu napraviti malu digresiju, koja ipak zorno ilustrira ono što
ja cijelo vrijeme govorim - Zrinko, ja nemam uopæe facebook profil, niti si me
prihvatio kao prijatelja (niti mo¾eš jer nisam uopæe na facebooku), a ipak sam
vidjela slike i komentare! Toliko o tome da ono što staviš na svoju facebook
stranicu mogu vidjeti samo ljudi koje ti odabereš!)

        No mo¾da je ovo prilika da objavim na listi da sam ja "sretno
CEZIHirana" negdje od kraja travnja ove godine. Nisam to do sada objavljivala
jer sam èekala da poène postupak raskida ugovora sa mnom, da dobijem datum
arbitra¾e, pa da onda sve objavim i pozove m kolege na arbitra¾u, za koju sam
tra¾ila da bude otvorena za javnost.

        Kronologija dogaðaja ide ovako: Nekoliko dana nakon mog debija u
Hrvatska u¾ivo, u kojem sam se "pohvalila" da sam jedina doktorica u Hrvatskoj
koja nije cezihirana, posjetila me troèlana ekipa iz HZZO-a, PU Vinkovci,
ispitala što ih je zanimalo, ja im odgovorila i nekoliko tjedana nakon toga
stiglo izvješæe o obavljenom nadzoru, koje je završavalo sa reèenicom:
"Predla¾e se pokrenuti postupak raskida ugovora sa HZZO-om zbog kršenja èlanka
bla,bla,bla....."

        Nakon što sam razmislila što èiniti dalje i naravno, konzultirala se sa
Mariom, Idom, Barijem i Leom, odluèila sam se prikljuèiti na CEZIH i poèeti
(protuzakonito, jer imam nekoliko stotina potpisanih izjava pacijenata da ne
daju svoje podatke na internet) slati podatke. Èinilo mi se pametnije ostati na
uhodanom radnom mjestu, sa stalnim prihodima i tako mo¾da imati vi&sc aron;e
snage za borbu protiv sve ga s èim se borimo veæ više od 2,5 godine (da krenem
nabrajati, mail bi bio kilometarski).

        Stoga sam prvo na vrata ordinacije napisala obavijest pacijentima da
nisam više u moguænosti štititi njihove podatke, te im napisala brojeve HZZO-a,
MZSS-a, puèkog pravobranitelja i uputila ih da se sami raspitaju o zaštiti
svojih prava. Nakon toga sam se prikljuèila, poèela slati podatke i istovremeno
napisala ¾albu na to njihovo izviješæe, koja je u prilogu ovog maila (njihovo
izviješæe nemam sad ovdje kod kuæe skenirano, ali ništa ne propuštate - tipièni
glupi, nerazumljivi, nerazmrsivi, prazni, iritirajuæi HZZO-ov dopis). U toj
¾albi sam zatra¾ila arbitra¾u, te da bude otvorena za javnost, te sam
namjeravala, nakon što bih dobila poziv na arbitra¾u, ovo sve napisati na listu
i pozvati vas da prisustvujete još jednoj farsi u re¾iji HZZO-a i ekipe koja ga
vodi.

        Nakon toga sam napisala drugo pismo, koje je takoðer u prilogu, te
zajedno sa svom prepiskom koju sam vodila sa HZZO-om protekle 2 i nešto godine
poslala (s povratnicom naravno) na tih 10-ak adresa. Do danas mi se jedino
javila kolegica Ðula Rušinoviæ iz Udruge za zaštitu prava pacijenata i, pazite
ironije, dr. Andrija Hebrang, predsjednik saborskog odbora za zdravstvo, koji
me je obavijestio da je zatra¾io oèitovanje HZZO-a u vezi tog što sam im
napisala. Naravno, nekoliko mjeseci nakon, ni oèitovanja, nit ikakvog glasa.

        Toliko o zainteresiranosti za zaštitu podataka u Hrvata! Sigurna sam da
sam govorila i pisala o tome tko æe koga povaliti u kojoj meksièkoj ili turskoj
seriji privukla bih daleko veæu pa¾nju hrvatskoga puka.

        I da, èetiri mjeseca poslije nema ni odgovora na moju ¾albu na
izviješæe o nadzoru, niti poziva na arbitra¾u, što god im ta šutnja znaèila!

        No, niti mi je ¾ao, nit i sam stala. Dapaèe, koliko zn am, intenzivno
se radi na oformljavanju elektronskog kartona u Hrvata. Baš me zanima hoæe li
Hrvati i dalje biti jednako nezainteresirani i hoæe li im biti simpatièno kao
receptiæi koji lete internetom, kad shvate da æe svi njihovi kontakti sa spolno
prenosivim bolestima, ili PTSP-i koje su zadobili u Njemaèkoj dok su na TV-u
gledali rat u Hrvatskoj, i kojima su "izborili" mirovinu, biti na internetu!

        Da rezimiram - veæ sam 4 mjeseca (ne)sretno CEZIH-irana, na sustav sam
se prikljuèila kad je veæ manje-više bio stabilan (ako æe se to ikad uopæe moæi
reæi), pa sam saèuvala hrpu ¾ivaca koje su gubili oni koji su se ¾urili
prikljuèiti na polugotov sustav, kad sustav padne uopæe ne printam kroniènu
terapiju, eventualno neki antibiotik za dijete, a sve drugo pošaljem na CEZIH i
ka¾em pacijentima neka èekaju da proradi, i neka u meðuvremenu slobodno nazovu
telefonske brojeve koji su napisani na vr atima ordinacije i neka se minis tru
i Strizrepu pohvale kako im je super zdravstveni sustav i kako su im dostupni
lijekovi (ljekarna mi je vrata do ordinacije i kad su dobivali papirnati recept
dizali su lijekove za nekoliko trenutaka).

        I ni u ludilu ne mislim kao kolegica Šariæ iz Osijeka da kad cezih
crkne vidimo koliko nam nedostaje. Meni ne nedostaje niti mrvu, i dalje mi je
samo odvratni Big brother u ordinaciji, a moji pacijenti su imali jednako
kvalitetnu zdravstvenu skrb i prije njega, za "vladavine CEZIHa" i imat æe i
nakon njega, jer sam i ja jedna od onih koji kompenziraju  maksimum gluposti,
nelogiènosti i anarhije hrvatskog zdravstvenog sustava.

        I sla¾em se sa Meri Klariæ da nam je CEZIH mogao biti jako oru¾je u
rukama za brzo i relativno lako izboriti veæinu stvari oko kojih se godinama
nate¾emo. Ali nije! Zašto? Pa zato što od poèetka nama nisu najveæi problem
ministar zdravstva, direktor HZZO-a, Ranko Stevanoviæ i slièni likovi, veæ
na&scar on;i kolege. I mi bi lako izašli na kraj sa politièarima i birokratima,
kad bismo barem na trenutak mogli razmišljati što je dobro za sve nas u cjelini
i dugoroèno, a ne samo što je dobro za moje dupe i ovog trenutka! Ali eto, ne
mo¾emo! I zato nam je tako kako nam je.

        Pozdrav od seoske doktorice!