[smartdoctor] kako vratiti hazi za izjave -kontrolirati ćemo obiteljske...

  • From: "BARI" <bari.sita@xxxxxxxxxxx>
  • To: <smartdoctor@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sun, 12 Aug 2012 11:58:02 +0200

9. 8. 2012., u 09:16, Tanja
Pekez-Pavliško<tanja.pekez-pavlisko2@xxxxxxxxxxx> napisao:

> Poštovane kolege i kolegice
>
> U Dnevniku 2 HTV nekoliko naših kolega dalo je izjave. Odmah
> moram pohvaliti Marija koji je vrlo plastično objasnio stupanj
> naše "korumpiranosti". Ono što me je jako zabrinulo je stav
> cijenjenog kolege Cesarika, koji nije samo pomoćnik ministra
> zdravlja RH nego i predsjednik Vijeća HLK.
>
> MIslim da je njegova ishitrena izjava za Dnevnik 2, a dio izjave
> doslovno prenosim jer sam tipkala po njegovoj izjavi
>
> "U ministarstvu ističu da će uvesti nadzor liječnika opće
> prakse i kontrolirati njihove recepte...
> [...]

Postoji samo jedan način da pokažemo tko propisuje najskuplje lijekove mimo
smjernica(i ne samo mimo smjernica,i naravno da je to očigledno,ali valjda
poznajemo mentalitet aparatčika); i da se ukaže na paradoks da oni koji
odgovaraju za potrošnju nisu oni koji je indiciraju.Svaki takav napisani
lijek po preporuci bol.lij.(mimo smjernica) proslijediti na povjerenstvo -po
prigovoru osiguranika na nas da  mu ne možemo propisati lijek na teret
HZZO-a(jer se mi držimo svojih ugovornih obaveza).O rezultatu obavijestiti i
MIZ i HLK i HZZO(tamo  će to vidjeti i dr.Cesarik).

I POZITIVAN I NEGATIVAN ODGOVOR HAZE  je za nas uvijek povoljan(zamislite na
licima haze efekat od tog J)- jer ako  hazini odgovore da možemo propisati
lijek mimo smjernica budući je" pametniji" doktor tako rekao-slijedi da   NE
možemo više odgovarati za bilo koji lijek propisan mimo smjernica od
"pametnijih" doktora(jer je hazo  napismeno dao dokaz APSURDA);a ako
"pametniji" doktor nije u pravu-onda nećemo potrošiti"svoje indekse" na
njih(indeksi s kaznama u dodatku II ugovora s hazom  nisu bezazleni i ja ih
ne namjeravam plaćati). Ida

Subject: Propisivanje lijekova mimo smjernica

N/P

Ministarstvo zdravlja

HZZO,Područni ured Zagreb-Rukovoditelj dr.Josip Silovski

HLK,povjerenstvo za PZZ

Poštovani dr. Silovski,

Zahvaljujem se na Vašem odgovoru u vezi predmeta Propisivanje lijekova mimo
smjernica .U odgovoru navodite da je lijek Pentasa propisan od strane
gastroenterologa prof.dr.sci.Žarka Babića prema smjernicama  dopunske liste
Zavoda,kao i da je stručni kolegij Zavoda za gastroenterologiju u svom
pisanom izvješću zauzeo stajalište da je u osigurane osobe A.M. ustanovljen
oblik Chronove bolesti u pogoršanju,što bi naravno bila točna indikacija za
propisivanje lijeka Pentase prema smjernicama Zavoda.

(Kasnije doneseni nalaz drugog GE(kojeg je tražila sama pacijentica jer  joj
prvi GE nije rekao da boluje od Chron-a??? L)- opovrgava dijagnozu Chronove
bolesti)

U drugom mjesecu  kada gastroenterolog indicira lijek na specijalističkom
nalazu  2012/000898 od 21.02.2012.  za pacijenticu  A.M. nikakva  dijagnoza
bolesti  nije navedena,a  iz dokumentacije je razvidno da se pacijentica
javlja gastroenterologu po prvi puta radi postavljanja dijagnoze (raniju
započetu GE obradu prije puno godina nije nikad dovršila,i ne posjeduje
nikakvu dokumentaciju).Na kolonoskopskom nalazu dva dana nakon  prvog
specijalističkog pregleda navedena je dijagnoza terminalnog ileitisa i
proktitisa.Uzet je materijal za PHD. Podsjećam Vas da je  to jedina
dokumentacija kojom raspolažem u vrijeme kad gastroenterolog indicira
terapiju Pentasa tbl. i supozitorije.Dakle,dijagnoza Chronove bolesti u
pogoršanju  nigdje nije navedena u medicinskoj dokumentaciji koju mi
pacijentica donosi.

Ileitis kao crijevna neinfektivna bolest (tada još nije ni  isključen
infekt-obrada je u toku) ne mora nužno biti i Chronova bolest(zato je i uzet
materijal za PHD u svrhu postavljanja dijagnoze) i šifriran je K52.0 MKB
šifrom-Druge neinfektivne bolesti tankoga i debelog crijeva.Dijagnoza
Chronove bolesti nosi  MKB šifru K50. 0 i ta šifra treba stajati na receptu
za lijek Pentasa ukoliko se pridržavamo smjernica Zavoda u propisivanju
lijeka vezano uz Chronovu bolest.Pacijentici u liječnički karton  nakon
uvida u postojeću dokumentaciju u drugom mjesecu  ne upisujem dijagnozu
Chronove bolesti dok ona nije utvrđena ,jer bi to bilo pogrešno, a i štetilo
bi pacijentima  prilikom  eventualnog ugovaranja  privatnog  zdravstvenog
osiguranja.Preuranjena potvrda teške  kronične bolesti(a može biti
opovrgnuta PHD nalazom) implicirala bi  potencijalno  skuplju policu
osiguranja-s obzirom da se jednom upisana dijagnoza zauvijek bilježi u
medicinski karton pacijenta .

Od simptoma u trenutku indiciranja Pentasa tbl. i  supp. od strane
gastroenterologa pacijentica ima kronični zatvor(već 20 godina),a u zadnje
vrijeme povremene  grčeve bez stolice ,nadutost, žgaravicu i podrigivanje
-navodi specijalist gastroenterolog u povijesti bolest.

Iz tih razloga u toj fazi obrade ne propisujem Pentasu po preporuci
specijalista gastroenterologa  radi ugovornih obaveza prema Zavodu koje
traže da poštujem smjernice u propisivanju lijekova.

NAPOMENA

Za bolesnike s ulceroznim kolitisom koji ne podnose sulfasalazin te za
Crohnovu bolest za povremena i kratkotrajna liječenja težih pogoršanja
bolesti, po preporuci specijalista internista. |

Vaš odgovor da sam trebala propisati lijek pacijentici NE  temelji  se na
medicinskoj dokumentaciji o zdravstvenom stanju pacijentice A.M. koja je
meni  bila dostupna u drugom mjesecu(i koju sam Vam dostavila),a na temelju
koje  sam podnijela  prigovor Zavodu.Zaključak temeljite na osnovu naknadnog
mišljenja stručnog kolegija Zavoda za gastroenterologiju Ustanove kako
pacijentica boluje od oblika Chronove bolesti u pogoršanju,a takvo stanje
nije zavedeno na dokumentaciji koja je meni dostupna u vremenu postavljanja
idikacije gastroenterologa  za propisivanjem lijeka  Pentasa tbl. i supp.

Vaš zaključak   implicira da obiteljski liječnik treba  ubuduće  bez
potvđene dijagnoze Chronove bolesti u fazi pogoršanja,a  prema preporuci
gastroenterologa propisati kao lijek prvog izbora Pentasu.Međutim tada
ponovo dolazimo do problema nepoštivanja smjernica Zavoda i cijela će se ova
administrativna zavrzlama ponavljati.Da je gastroenterolog  u ovom
konkretnom slučaju ,do postavljanja konačne  dijagnoze(nakon PHD
nalaza)propisao sedam puta jeftiniji lijek sulfasalazin (koji je također
indiciran  ),a koji nema nikakve klauzule prilikom propisivanja-prijepora
oko propisivanja lijeka između PZZ-a i SKZZ-a ne bi  bilo.

Prigovor nisam uputila radi konfrontacije sa bolničkim specijalistom ,niti
je namjera uskratiti lijek pacijentu.Svrha rješavanja ovakvih prijepora je
racionalno propisivanje lijekova prema smjernicama Zavoda koje trebaju
vrijediti jednako za sve liječnike u sustavu, a radi čega bi se mogle
ostvariti znatne uštede Zavodu i zdravstvenom sustavu uopće.Organizacija
sustava PZZ-a i SKZZ-a na način da su pravila postupanja za sve sudionike
ista,a  zajednički cilj ušteda i racionalna farmakoterapija; jedini mogu
zaustaviti hipertrofiranu potrošnju lijekova.Svjedoci smo ogromnih
financijskih izdataka za lijekove i bliske budućnosti u kojoj nećemo imati
sredstava koja bi pokrila hipertrofiranu potrošnju.Također,osobno sam
odgovorna za potrošnju lijekova u mojoj ordinaciji i pri prekoračenju
indeksacije snosim financijske posljedice.Niti kao privatna osoba koja
uplaćuje zdravstveno osiguranje za tri zaposlenika ne želim da se  novac
osiguranika troši na hipertrofiranu i neracionalnu potrošnju lijekova.

Pacijentici ću na temelju Vašeg odgovora i  pismene potvrde ZAVODA  da je
utvrđena Chronova bolest u pogoršanju propisati lijek Pentasa,jer u tom
slučaju  dijagnoza odgovara smjernicama Zavoda za propisivanje lijekova i
moja je odgovornost za slučaj pogrešnog propisivanja izbjegnuta.

Ukoliko se sličan slučaj ponovi(nema eksplicitne dijagnoze Chronove bolesti
u  fazi pogoršanja),a traži se propisivanje lijeka Pentasa biti ću prinuđena
ponovo zatražiti superviziju službi Zavoda jer mi  odgovorom na moj prigovor
niste omogućili sustavno rješavanje problema.Radi sporosti administrativnog
postupka gdje  upućujem predstavku Zavodu 6.travnja a dobijam odgovor 17.
Srpnja 2012.god. pacijentici ću  propisati lijek nakon vaše tvrdnje da se
kod nje radi o dijagnozi Chronove bolesti u pogoršanju.

Produktivnije bi bilo da za propisivanje  lijeka mimo smjernica Zavoda
odgovara liječnik koji je lijek indicirao ,pa nikakva kontrola propisivanja
po smjernicama od strane obiteljskog liječnika ni ne bi bila potrebna
.Jednostavno bi za propisivanje najskupljih lijekova koji se propišu mimo
smjernica odgovarao liječnik koji ih je indicirao.Liječnik PZZ-a izbjegao bi
potencijalni konflikt s kolegama i pacijentima  i ne bi se nepotrebnom
administracijom opteretili i liječnik i službe Zavoda i bolničke ustanove.

Razumljivo je da liječnici  u PZZ-u   ne namjeravaju olako propisivati
najskuplje vrste medikamentozne terapije na prijedlog bolničkih
specijalista,a mimo smjernica, jer bi naša potrošnja na taj način ubrzo
premašila sve limite koji su nam dozvoljeni prema ugovoru sa Zavodom.Moja
potrošnja lijekova(indeksacija)   uredna je 18 godina.Svakodnevno  sam
suočena  sa  neograničenim propisivanjem najskupljih lijekova  od strane
SKZZ-a i nemam namjeru financijski odgovarati za  hipertrofiranu potrošnju
na kojune mogu utjecati.HZZO je nadam se i postavio smjernice za (skupe)
lijekove iz razloga da se ne propisuju neracionalno, kao prvi izbor ukoliko
postoji paralela koja je znatno jeftinija i slično.

U nedostatku sustavnih rješenja(da svatko odgovara za svoju potrošnju i da
se ista informatički  bilježi prilikom propisivanja) očekujte sve veći broj
prigovora i administrativnog posla za Zavod i obiteljske liječnike,a i
bolničke ustanove koje će morati obrazlagati postavljene indikacije.

Proslijeđujem  predstavku Ministru zdravstva prof. Rajku Ostojiću i
povjerenstvu za PZZ Hrvatske liječničke komore  s obzirom da na razini
HZZO-a,na temelju Vašeg odgovora  ne mogu SUSTAVNO  riješiti problem
propisivanja lijekova mimo smjernica.Isti se problemi ponavljaju svakodnevno
u ordinacijama obiteljske medicine i uz sve rigoroznije mjere štednje i
potrebe za racionalnom farmakoterapijom budite uvjereni da PZZ neće preuzeti
financijsku odgovornost za skupe lijekove čije učestalo propisivanje  od
strane bolničkih liječnika može dovesti do probijanja limita(indeksacije).

Za lijek Januvija također ste mi  poslali odgovor da ga je pacijent
D.B.mogao dobiti na teret Zavoda iako je potpuno razvidno da mu je u
trenutku postavljanja indikacije od strane specijalista endokrinologa  BMI
bio ispod 30,a prema smjernicama Zavoda on mora biti iznad tog
iznosa(propisuje se pretilim pacijentima).Kolegica će mi proslijediti
dokumentaciju iz koje  je vidljivo   da je za isti problem dobila potpuno
suprotan odgovor  liječničkog povjerenstva  HZZO-a;odnosno da se u
konkretnom slučaju uz BMI manji od 30 lijek ne može propisati na teret
Zavoda.Proslijediti ću dokumentaciju u slijedećoj pošti.

Na posljednjem sastanku  s HZZO-om predstavnici Hrvatske liječničke komore
upozorili su(n-ti put u posljednje tri godine) da je indeksacija potrošnje u
PZZ-u pogrešna i nepravedna jer nisu uvedeni instrumenti  kojima bi se
odvojila potrošnja SKZZ-a  od PZZ-a.Isključivo je   PZZ odgovoran za
potrošnju lijekova  i financijski se kažnjava prilikom prekoračenja. Ukoliko
se to ne riješi na racionalan način  tako da se svatko u sustavu kontrolira,
ali za potrošnju koju je sam generira,za očekivati je  puno pritužbi i
nepotrebnog administrativnog posla.Netko će taj problem morati prije ili
kasnije riješiti jer nam je svima jasno da sredstava koja će pratiti
hipertrofiranu potrošnju lijekova-više  nema.Jedna  terapija Pentasom nas
neće spasiti,ali tisuće hoće.Pentasa je sedam puta skuplja od
Sulfasalazina,A terapija Januvijom je mjesečno desetorostruko skuplja od
liječenja standardnim antidijabetikom.

S poštovanjem,Ida Jaugust- Šita,spec.obit.med

P.S.Šaljem predstavku redovnom poštom.

***Terminal ileitis is not always Crohns disease

cid:image002.jpg@01CD6E49.D1E7F4C0

Mito u Hrvatskoj navodno dobivali visokopozicionirani dužnosnici HZZO-a

Pfizer se tereti da je davao mito liječnicima i odgovornima u institucijama
koji su bili zaduženi za registraciju lijekova u nekoliko zemalja, među
njima je i Hrvatska. Na popisu zemalja u kojima je Pfizer dijelio mito
nalaze se i Srbija, Crna Gora, Bugarska, Češka, Italija, Rusija, Kazahstan i
Kina.

Mito u Hrvatskoj su navodno primali visokopozicionirani dužnosnici kako bi
se određeni lijekovi stavili na listu Hrvatskog zavoda za zdravstveno
osiguranje. Bloomberg dodaje, pozivajući se na sudske dokumente, kako su
hrvatski liječnici, koji su bili zaposleni u zdravstvenim institucijama,
dobivali nagradu u vidu postotka od cijene naručenih lijekova! Nekad se to
isplaćivalo u gotovini, a nekad su im se organizirala putovanja u
vrijednosti koja im je trebala biti isplaćena.

GOSTUJUĆI u emisiji HTV-a Dnevnik 3, novinarka Nataša Škaričić, koja je o
aferi Pfizer prva vrlo detaljno pisala još 2004. godine, spomenula je
četvero hrvatskih liječnika koji se dovode u vezu s tom aferom. Riječ je o
Miroslavu Dumiću, Igoru Francetiću, Daliboru Krpanu i Slobodanu Vukičeviću
koji se dovode u vezu s aferom Pfizer.

"Riječ je zapravo o spornim ugovorima koje je zapravo otkrila sama hrvatska
podružnica Pfizera te prijavila svojoj središnjici", naglasila je Škaričić
dodajući kako je jedan od ugovora bio vezan za Dumića i Francetića s klinike
Rebro, Krpana iz bolnice Sveti Duh kao i poznatog Slobodana Vukičevića.

Vukićević je navodno radio kliničko ispitivanje lijeka za osteoporozu za
Pfizer, a novac nije išao bolnici Sveti Duh ili nekoj hrvatskoj ustanovi već
na račun "Vukičevićevog privatnog društva".  Odgovarajući na upit voditelja
Dnevnika Škaričić kaže kako aktualnog ministra zdravlja Rajka Ostojića ne
može povezati Pfizerom jer je on radio za Roche ali...

"Ostojićev bliski suradnik doktor Giljević koji je sadašnji ravnatelj KBC-a
Zagreb surađivao je pak s Pfizerom također na lijeku za osteoporozu", rekla
je Škaričić u Dnevniku 3.

Također ova novinarka je upozorila kako se o aferi puno više znalo i to u
detalje još 2004. godine, no nikada nije bilo volje da se ta afera raščisti.
Upravo stoga i smiješno zvuči najava DORH-a kako će nakon nagodbe Pfizera u
SAD-u ispitati cijeli slučaj.

"Čini se kako su Ministarstvo zdravstva i DORH svjesno zataškali ovaj
slučaj", rekla je Škaričić dodajući kako ne vjeruje u pravičnost hrvatskog
pravosuđa u ovom slučaju.