[smartdoctor] Zavrsni prigovori kolegice Lade - argumentiran odgovor

  • From: AL <athelas.loraiel@xxxxxxxxx>
  • To: "smartdoctor@xxxxxxxxxxxxx" <smartdoctor@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 3 Oct 2013 10:05:23 +0200

Zadnje, skoro sam zaboravio.

Zasto sto valjda ima i pozitivnih pomaka, a treba istinu navesti zbog onih koji
je mozda ne vide ili ne znaju vidjeti? Od silnih kritika, slabo se vide pohvale
pa me zanima.

Ja se sjecam, ali ga nisam napadao nego govorio sto nije dobro i sto treba
promjeniti te pod kojim uvjetima bi bilo prihvatljivo uhvatiti se "pilotiranja".

Draga kolegice, sad ste pogodili u pravu stvar. Kroz razgovore na vise razina
se doslo do podataka da je to maksimum koji hzzo sada moze provesti i dati. Da
ono sto ovisi o MIZu (a ovo sto ste naveli je ono na sto MIZ utjece, a ne HZZO)
trenutno ministarstvo NEĆE učiniti.

Nakon obrazloženja i savjeta našeg odvjetnika da je to sadašnji maksimum hzzoa,
da je u pravnim aktima osigurano dvojno ugovaranje - uz puno razgovora donešene
su JEDNOGLASNO preporuke IOa oko novog ugovora.

Daljnjim parcijalnim nepotpisivanjem bi se dogodilo:
1. Da ugrožene ambulante prođu još gore ili ostanu gdje jesu - s 4000 kn placom
lijecnika kad sve poplaća (ili manje)
2. Da HZZO odustane od davanja riskantnijeg, ali boljeg modela plaćanja
(honoriranje rada cijenax usluga, manja ovisnost o pacijentu, vise novca za
nabavu opreme i edukaciju - što možda ne biste znali da nisam pitao ljude jesu
li zadovoljni-, rudimentarno placanje kvalitete, kakav takav hladni pogon -
koji je u par navrata od gđe Trupec Prenđe spašavan od smanjenja - bez tada
šanse za podizanjem!)
A odustanak bi značio loše malim timovima, te preuzimanje PZZa i reforme od
strane MIZa iz ruku HZZOa - za vasu informaciju MIZ su oni koji su izbacili
privatnu praksu iz UV DZova, zabranili zakonom da ispod 30% timova ide u
privatnike iz DZova (iako DZovi imaju najmanju ucinkovitost u sustavu OM i time
su se pokazali posve nepotrebni u obliku u kojem jesu) i opcenito oni koji
hoce/htjeli su COM, dezuru u OM, besplatan rad 24h i koji za nas javno kažu da
smo se "oteli kontroli".

Od dva zla, ili ako cete između lošijeg i boljeg IO je JEDNOGLASNO izabrao
bolje preporuke i postupanje.

Da je bilo obrnuto, vama u DZu bi bilo jednako, al bi mnogi nagrabusili,
ukljucivo domski koji zele u privatnu praksu zbog samostalnosti, zarade i
samopoštovanja.

Niko vam ništa ne može zabraniti osim neuljudnog ponašanja, ali vam dopuštate
možemo sugerirati da Vaša kritika ima glavu, rep, argumente i prijedloge
djelovanja oko nekog problema. Ne zahtjeva se SWOT analiza, ali zdravorazumska
je neki minimum.

Ps. Kad budemo imali svoj Sabor, onda ce zdravstvena politika pisati kako mi
zelimo i diktiramo (ako se mozemo usuglasiti sto zelimo), a do tad je to želja,
no aktualno je da sila pamet ne pita, a politika je i stari zanatlije visokog
ega, tako da pomaci moraju imati mrkvu koja se i njoj sviđa da bi do njih uopće
došlo.