[smartdoctor] Re: Tri najvaĹžnije stvari obiteljske medicine

  • From: zdtokic <zdtokic@xxxxxxx>
  • To: smartdoctor@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Tue, 01 Oct 2013 14:47:13 +0200

Dana 2013-10-01 03:11, JASNA SLOVACEK je napisao(la):
Bravo profesore,

u danima kad smo suočeni sa situacijom da mi koji smo godinama
najgorljiviji zastupnici obiteljske medicine i koji smo se godinama
borili za napredak  te struke moramo bježati iza ambulanti i ne
možemo više normalno raditi svoj posao koji volimo i koji najbolje
znamo mi se igramo međusobnim optužbama kao mala djeca.
Sustav nas nemilosrdno uništava tobožnjom štednjom, ali na kome ,
na nama. Ne može se uštedjeti na liječnicima, ako se nešto
radikalno ne učini na sustavu. Ja sam u samim počecima svog rada
pred 18 godina imala 40 pacijenata u radno vrijeme, onda sam kroz neko
vrijeme imala 60, pa 80, sad je došao trenutak da sam u relativno
velikom okruženju jedini specijalist obiteljske medicine mlađi od 50
godina, a da su druge ambulante prazne ili u njima rade kolege koji su
davno umirovljeni, tako da bih sada trebala pregledati 150 u radno
vrijeme. Sad dobijam stenokardije, i bježim od toga posla jer sam
svjesna da tako fizički ne mogu dalje. Istina je što kaže HZZO
nisam tako loše niti plaćena za taj posao, čak i  najbolje do
sada, ali ne mogu to više izdržati.
To je pravi problem koji nas ruši i uništava i treba se boriti za
normalne uvjete rada, a ne za sitne interese ovih ili onih.

Srdačan pozdrav,

Jasna Slovaček-Cesarec

Dana 30. rujna 2013. 19:46 <htiljak@xxxxxx> je napisao/la:

Daleko najvažniji problem i izvor svih drugih problema jest
nedostatak
liječnika, nepopunjena mreža obiteljske medicine. To je je osnov
na kojem
moramo inzistirati:
-ne bojimo se posla, ali nemamo vremena posvetiti se pacijentu
-sposobni smo preuzeti sve što nam nameću kao nove radne obaveze,
ali ako
nam daju vremena za pacijenta
-zalažemo se za jednaku dostupnost obiteljskog liječnika svakom
građaninu
Hrvatske, ali to ne možemo postići bez popunjenja mreže
-zalažemo se za vrijeme za kvalitetan odmor od radnih obaveza,
kako bi se
mogli "punom snagom" i koncentrirano posvetiti pacijentu, a to ne
možemo
postići bez popunjenja mreže
Predlažem da to bude naša platforma za nastupanje.
Pozdrav anonimni praktičar obiteljske medicine

ev što iz kojeg moame

Poslano s mog iPhone ureÄ aja

29.09.2013., u 21:05, Željko <zeljko.gumzej@xxxxxxxxxxxxxx>
napisao:

1)      Prilagodba praktiÄ nih vjeĹĄtina i edukacije ,
opremljenosti
ordinacija te financijskih dijelova ugovora  sa specifiÄ
nostima
pojedinih terenskih pozicija.
2)      VraÄ anje dijelova laboratorijske dijagnostike,
patronaĹžne
sluĹžbe, kuÄ ne njege i fizikalne terapije pod okrilje
obiteljske
medicine.
3)      OmoguÄ iti lijeÄ nicima i medicinskim sestrama
viĹĄe vremena za
bavljenje medicinskom kazuistikom â   pacijentima, uklanjajuÄ
i veÄ inu
administrativnih poslova / ili omoguÄ iti osnivanje zdravstvene
ustanove
uz zapoĹĄljavanje administrativnog djelatnika.
4)      U ruralnim/ izoliranim sredinama omoguÄ iti
osnivanje manjih
stacionara palijativne zdravstvene skrbi.

ŽELJKO GUMZEJ