[smartdoctor] SLOBODNA DALMACIJA 31-07-2012

  • From: Leonardo Bressan <ordinacija.dr.leonardo.bressan@xxxxxxxxx>
  • To: smartdoctor@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Tue, 31 Jul 2012 22:01:23 +0200

A kada je KoHOM upozoravao, nisu vjerovali ... !!!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
četvrta žrtva 'Cijepio sam se protiv svinjske gripe i postao invalid'
    Morao sam se javiti kada sam pročitao tekst u 'Slobodnoj', kaže Vlado
Perišić / FOTO: Tomislav Krišto / CROPIX Nakon što je hrvatska Agencija za
lijekove i medicinske proizvode (HALMED) obavijestila Svjetsku zdravstvenu
organizaciju o čak tri oboljela od Guillain-Barreova sindroma poslije
cijepljenja protiv H1N1 virusa gripe od 2009. godine, Slobodnoj Dalmaciji
javio se još jedan oboljeli od istog sindroma, danas 80-postotni invalid
Vlado Perišić (60) iz Zagreba.

HALMED je zaprimio obavijest i o ovom slučaju, koji će također biti
proslijeđen SZO-u.

Time je Hrvatska službeno priznala sumnju u čak četiri teške nuspojave na
cjepivo protiv gripe, što daleko premašuje uobičajenu statistiku na
svjetskoj razini i otvara sumnju u sigurnost cjepiva.

Perišić se u Domu zdravlja Trnje cijepio protiv pandemijske i sezonske
gripe koncem 2009. godine, smatrajući da zbog srčane bolesti spada u
rizičnu skupinu kroničnih bolesnika kojima gripa može ozbiljno narušiti
zdravstveno stanje. Zabrinut zbog medijskih napisa iz 2009. godine, kada je
objavljeno da se farmaceutska tvrtka "Novartis" od koje je Hrvatska kupila
cjepivo protiv pandemijske gripe odrekla odgovornosti za nuspojave i
neučinkovitost cjepiva, Perišić je pitao liječnicu opće prakse bi li se
trebao cijepiti:

- Liječnica mi nije htjela reći ni "da" ni "ne", već mi je odgovorila da je
to isključivo moja odluka. Potom sam upućen u drugu ambulantu koja je imala
otvorene doze cjepiva, no bilo mi je čudno što sam u obje ambulante morao
potpisati nekakav formular o pristanku, koji je bio ispisan sitnim slovima
na dva papira velikog formata. Ni danas ne znam što je unutra pisalo i što
sam potpisao - kaže Perišić.

Tri tjedna nakon toga, odlazeći na posao, osjetio je uznemirujuće simptome:

- Bolest se razvila nevjerojatno naglo. Ujutro sam bio zdrav čovjek,
spremao sam se na posao, a za nekoliko sati sam shvatio da gubim osjet u
obje noge i da sam slab, pa uskoro nisam mogao ni hodati. Primljen sam u
hitnu službu KB "Sestre milosrdnice", gdje su me gotovo tri tjedna držali
bez dijagnoze i terapije, a bilo mi je sve lošije - sjeća se Perišić.

Nakon tri tjedna bolnica ga otpušta na kućnu njegu, iako mu je stanje
pogoršano, pa se sam snalazi i na koncu uspijeva dobiti rehabilitaciju u
Varaždinskim toplicama, gdje mu ipak dijagnosticiraju akutni
poliradikuloneuritis, što odgovara stanju kod Guillain-Barreova sindroma.

Nakon tretmana u toplicama, Perišić je zakazao pregled kod poznatog
neurokirurga na zagrebačkom Rebru Josipa Paladina, koji je dvojio ima li
pacijent tumor, no to je nakon pretraga otklonjeno, te je napokon
postavljena sumnja na GBS.

Zajednička tužba protiv 'Novartisa' Danas je 80-postotni invalid, hoda uz
pomoć štaka, a da je GBS povezan s cijepljenjem zaključio je sam, čitajući
novinske članke i informirajući se o nuspojavama cjepiva:

- Kad sam pročitao članak u "Slobodnoj" o troje oboljelih od GBS-a nakon
cjepiva protiv gripe, shvatio sam da je to to i da se moram javiti, ne samo
radi sebe, nego i radi ostalih ljudi koji su se cijepili ili se kane
cijepiti - kaže Perišić.

Podsjetimo, prije mjesec dana objavili smo medicinsku dokumentaciju troje
pacijenata oboljelih od GBS-a nakon cjepiva protiv gripe, među kojima je i
pacijentica koja je umrla u bolnici u Beogradu. HALMED je reagirao na
napise te obavijestio SZO, nakon čega svi oboljeli i njihove obitelji
najavljuju zajedničku tužbu protiv "Novartisa", uvoznika cjepiva u RH, a
možda i SZO.

Da treba tužiti SZO, smatra Branka Nešić, kći preminule Sofije Nešić:

- SZO treba tužiti zbog stvaranja bezrazložne panike od svinjske gripe
2009. i 2010. godine, te poticanja na masovno cijepljenje nedovoljno
provjerenim cjepivom. Moja se majka cijepila samo zbog panike koju je
poticao SZO - kaže Nešić, koja će se o konačnom sadržaju tužbe konzultirati
s odvjetnicima.

*NATAŠA ŠKARIČIĆ*

  Interes farmaceutskih kompanija Vijeće Europe pokrenulo je u siječnju
2010. istragu o utjecaju farmaceutskih kompanija na globalnu kampanju oko
svinjske gripe koja je pokazala da su farmaceutske kompanije izvršile
utjecaj na Svjetsku zdravstvenu organizaciju da proglasi pandemiju i
podvrgne stanovništvo čitavog svijeta nepotrebnom cijepljenu nedovoljno
testiranim cjepivima.    Bolest je imala isti tok kod svih oboljelih U
četiri slučaja GBS-a koje smo opisali bolest je imala skoro isti tok: tri
do četiri tjedna nakon cijepljenja pacijenti su naglo izgubili osjet u
nogama, osjećali slabost te se vrlo brzo više nisu mogli samostalno
kretati. U svim slučajevima dijagnosticiran je GBS sindrom ili
polineuropatija, koja je glavni simptom GBS-a. Svi negiraju da su imali
tešku virozu koja može uzrokovati GBS i(li) da ih je ubo krpelj, što,
također, može uzrokovati GBS.  Ostojić: Nakon teksta u 'Slobodnoj' zvao sam
HALMED Nakon puna tri tjedna, javio se i ministar zdravlja Rajko Ostojić,
tvrdeći da osobno stoji iza brze i profesionalne reakcije HALMED-a:

- Ja sam nazvao HALMED nakon objave članka u vašim novinama, a Agencija je
nakon toga postupila po pravilima struke i zakonima i obavijestila SZO o
sumnji u povezanost GBS-a i cjepiva protiv pandemijske gripe. Vi znate da
se GBS može pojaviti i zbog nekih drugih razloga osim cjepiva, pa tek treba
utvrditi o čemu se radi, no ja sam siguran da ćemo slučaj istražiti prije
sezone cijepljenja i ovisno o tome donijeti odluku što treba poduzeti -
tvrdi Ostojić.