[smartdoctor] REGIONALNI DNEVNIK 11-08-2012

  • From: Leonardo Bressan <ordinacija.dr.leonardo.bressan@xxxxxxxxx>
  • To: smartdoctor@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Wed, 22 Aug 2012 20:32:48 +0200

ORDINACIJA DR. KOLAREK KARAKAŠ DOBILA TITULU "SAVJETOVALIŠTE ZA DJECU
- PRIJATELJ
DOJENJA"

Sve više žena odlučuje se dojiti dijete

Branka Horvat

Valentina Šprem

   - [image: Titulu ordinaciji dr. Kolarek Karakaš dodijelili su UNICEF i
   Ministarstvo, jer su ispunili svih 10 zadanih
kriterija]<http://regionalni.com/upload/publish/11021/thumb/dojenjekarakas8_5025215e7fb8f_505x420c.jpg>
   - [image: Valentina
Šprem]<http://regionalni.com/upload/publish/11021/thumb/dojenjekarakas1_5025215e92fb3_505x420c.jpg>
   - [image: Branka
Horvat]<http://regionalni.com/upload/publish/11021/thumb/dojenjekarakas2_5025215e9a1ec_505x420c.jpg>
   - [image: Željka
Androić]<http://regionalni.com/upload/publish/11021/thumb/dojenjekarakas3_5025215ea0ebd_505x420c.jpg>

11.08.2012, MEDICINA <http://regionalni.com/znanost/medicina/>

AUTOR: *VESNA MARGETIĆ-SLATKI*
*

Ordinacija dr. Kolarek Karakaš jedna od osam s počasnim nazivom.
*

Podaci za 2010. pokazuju da je u Hrvatskoj 66,3 posto djece isključivo
dojeno u prva dva mjeseca života. I dok su u čekaonici pred pedijatrijskom
ordinacijom dr. Mirjane Kolarek Karakaš u Varaždinu čekali roditelji s
bolesnom djecom, u posebnoj prostoriji - potpuno drugačiji prizor.
Štite dojenje
Valentina Šprem u miru je dojila svojeg 2-mjesečnog sina Marija, a pokraj
nje bile su još dvije majke, Branka Horvat s dvomjesečnim Markom i Željka
Androić sa svojom 2,5-mjesečnom Lanom. Majke s bebama nisu morale čekati na
redovni sistematski pregled zajedno s bolesnom djecom, a kada su djeca
ogladnila, mogle su ih odmah podojiti, bez razmišljanja o tome tko će ih
vidjeti.

Podaci za 2010. pokazuju da je u Hrvatskoj 66,3 posto djece isključivo
dojeno u prva dva mjeseca života
Fizički odvojena prostorija za bebe samo je jedan od razloga zbog kojih je
ordinacija dr.  Kolarek Karakaš dobila naziv "Savjetovalište za djecu -
prijatelj dojenja". Dodijelili su ga Ministarstvo zdravlja i Ured UNICEF-a
za Hrvatsku u sklopu istoimenog programa i to kao prvoj ordinaciji u
Varaždinskoj županiji i jednoj od osam ordinacija u Hrvatskoj koje su
počasni naziv stekle u protekloj godini.

- Svi pedijatri su prijatelji dojenja i mogu dati zahtjev za ovaj naziv.
Medicinska sestra Martina Lončarić i ja smo među prvima, kao pedijatrijski
tim, pozvale ocjenjivačku komisiju, koja je utvrdila da smo uspješno
proveli program "Savjetovalište za djecu - prijatelj dojenja" - rekla je
dr. Mirjana Kolarek Karakaš.

Njezina ordinacija ispunila je svih deset zadanih kriterija kojima se štiti
i promiče dojenje te poštuje i sprečava kršenje Međunarodnog pravilnika o
načinu marketinga i prodaje nadomjestaka za majčino mlijeko. UNICEF je ovaj
program pokrenuo kako bi omogućili majkama da u pedijatrijskim te
ordinacijama obiteljske i opće medicine dobiju savjete i informacije o
optimalnoj prehrani djeteta.
Sve je bolje
U UNICEF-u navode da sve veći broj majki u Hrvatskoj doji: 66,3 posto djece
u dobi od rođenja do dva mjeseca 2010. godine bilo je isključivo dojeno. No
ističu da se postotak smanjuje s povećanjem dobi: svega 15,9 posto djece u
dobi do šest mjeseci ostaje isključivo dojeno. Dr. Kolarek Karakaš
pojašnjava da isključivo dojenje znači da se djetetu ne daje niti jedna
druga vrsta namirnice, primjerice voćni sok, kašica, povrće i meso. Ujedno
naglašava da se u Varaždinskoj županiji nastavlja trend koji je započeo
prije četiri godine, a taj je da sve veći broj žena doji svoju djecu, i to
sve duže.
Dojenje dijete štiti od infekcija

Zašto je važno dojiti dijete? - Osim što dojenje omogućava pravilan rast i
razvoj, dojenče štiti od infekcija i upala. Ujedno osigurava bolji
psihomotorni razvoj i razvoj imunološkog sustava - ističe dr. Mirjana
Kolarek-Karakaš, specijalistica pedijatrije. Prema preporukama Svjetske
zdravstvene organizacije, do šest mjeseci života djetetu je dovoljno samo
majčino mlijeko. Dojenje je poželjno sve do druge godine života djeteta uz
dodatke u prehrani. - Gotovo svaka majka ima dovoljno mlijeka za isključivo
dojenje u prvih četiri do šest mjeseci života djeteta. Postoje razdoblja
kada zbog povećanih potreba djeteta ta količina nije dovoljna. No takva
razdoblja su kratkotrajna pa je važno ne izgubiti strpljenje. Ne treba
ishitreno krenuti na nadohranu adaptiranim mlijekom ili, još gore, kravljim
mlijekom koje se nikako ne preporuča do godinu dana starosti dojenčeta -
savjetuje liječnica. Podsjeća da je dojenje prednost i kad je u pitanju
kućni budžet. - Šest mjeseci roditelji ne moraju za svoje dijete kupovati
nikakvu hranu, a mlijeko ne moraju kupovati još i duže - navodi dr. Kolarek
Karakaš.
Valentina Šprem

Znala sam da želim dojiti. Mario (2 mjeseca) je moje prvo dijete, rođen je
na carski rez i prva dva tjedna smo se mučili. Trebalo je naučiti dojiti, a
i svladati strah od bolnih bradavica i upala dojki. Sada sve odlično
funkcionira. Noću spava po 6 sati u komadu.
Branka Horvat

Marko (2 mjeseca) je moje četvrto dijete i nadam se da ću ga dojiti do 2.
godine. Samo prvo dijete nisam dojila. Razlika između dojenja i hranjenja
na bočicu je ogromna, između ostalog i zato što nema razbuđivanja dok
dijete noću čeka da mu se pripremi bočica.
Željka Androić

Prvo dijete sam pokušavala dojiti, ali bezuspješno. Nije čak htio jesti ni
na bočicu pa ni danas ne znam od čega je živio. Drugo dijete sam dojila
godinu dana, a sada dojim i treće dijete, Lanu (2,5 mjeseca). Zasad je sve
odlično i nadam se da će tako biti i dalje.