[smartdoctor] OHBP

  • From: Tanja Pekez-Pavliško <tanja.pekez-pavlisko2@xxxxxxxxxxx>
  • To: <smartdoctor@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sat, 25 Oct 2014 13:41:52 +0200

Kada se kreće u neki pilot projekt radi se SWOT analiza. Rečenice "konačno
se osjećam kao pravi doktor" više mi spadaju u terminologiju Sjeverne
Koreje.
A kako izgleda dio problema, a treba poraditi na njemu interdisciplinarno,
pa vidjeti što nam to treba i kako i za koje pacijente vikendom pogledajte u
ovom tekstu:

According to an evidence-based review of health literacy interventions from
the federal Agency for  <javascript:var
newWnd=ObjLayerActionGoToNewWindow('http://www.ahrq.gov/research/findings/ev
idence-based-reports/er199-abstract.html
','Trivantis_quickguide','width=785,height=600,scrollbars=1,resizable=1,menu
bar=1,toolbar=1,location=1,status=1');> Healthcare Research and Quality
(AHRQ)  external site
<http://www.cdc.gov/healthliteracy/training/images/exit_disclaimer.jpg>  ,
individuals with limited health literacy:
Have difficulty taking medications appropriately and interpreting labels and
health messages

.     Have higher rates of hospitalization, emergency care visits and lower
rates of flu immunizations

.     Have less health knowledge and comprehension of health information

.     Are more likely to report their health as poor

.     In particular, seniors' limited health literacy is associated with
worse health status and quality of life and early mortality

Toliko od mene, ovo je jedna karika lanca koja se mora pogledati prije
uvođenja projekta: "Nije nam dosta 100 pacijenata radnim danom, idemo se
igrati sa još 100 tijekom vikenda"
Pozdrav
Tanja Pekez-Pavliško

  _____

Šalje: itomic <irenat@xxxxxxxxxxx>
Datum: 21.09.2014. 13:46 (GMT+01:00)
To: smartdoctor@xxxxxxxxxxxxx
Naslov: [smartdoctor] OHPB - AZAS

Na ISL portalu http://hzzo.isl.hr <http://hzzo.isl.hr/>   ( navodno i na
CEZIH portalu) obavijest HZZOa : ( evo prilike za ne samo ventilirati se,
već napisati " koju svoju",  a da i osiguravatelj čuje i primi na znanje i
ravnanje  IMA I MAIL   <mailto:azas@xxxxxxx> azas@xxxxxxx. )

Poštovani ugovorni partneri,

Analizom stanja dosadašnjih dežurstava liječnika obiteljske medicine tijekom
vikenda, koje je u nadležnosti lokalnih zajednica, uvidom u njihovu
svrsishodnost i učinkovitost, te analizom velikog broja "nehitnih" stanja
koja - opterećuju bolničke hitne službe (70%), a na prijedlog struke,
započet je pilot projekt organiziranja  dnevne, vikend ambulante za akutna
stanja (AZAS) u sklopu akutnih bolnica.

Važno je napomenuti kako se ne radi o ambulanti za hitna stanja već o
ambulanti za akutna stanja koja su u domeni LOM-a. Pacijenti koji dolaze u
AZAS nisu pacijenti "s ulice" već pacijenti koji su prošli trijažnu
proceduru, te potom upućeni u AZAS,  ili su već obavljeni u OHBP-u ili nekoj
hitnoj specijalističkoj ambulanti.

Trijažni proces obavlja posebno educirano osoblje koje diferentna hitna
stanja odmah upućuje u OHBP ili specijalističku ambulantu, a akutna
nekomplicirana stanja u AZAS.

Ukoliko LOM smatra da pacijent zahtjeva viši nivo skrbi od mogućnosti
AZAS-a, ili poradi dvojbi oko dijagnoze, suvereno upućuje (vraća) pacijenta
s uputnicom C2 u OHBP ili neku od specijalističkih ambulanti pri bolnici na
koju je "naslonjen" AZAS, čime pacijent ulazi u proces skrbi SKZZ temeljem
algoritma C2 uputnice.

Cilj projekta je:

-          Smanjiti opterećenje na bolničke hitne službe kako bi stvarno
hitni pravovremeno dobili potrebnu skrb

-          Omogućiti LOM-u potrebnu dijagnostiku (lab, rtg , EKG) tijekom
dežurstva odn. rada u AZAS-u

-          Supervizija terapije propisane po otpustu iz OHBP-a ili SKZZ-a.

-          Svesti broj vikend dežurstava na racionalnu mjeru ( 1-4 x
godišnje po liječniku OM) i podići učinkovitost

-          Omogućiti da članovi skupne prakse među sobom podijele dežurstva
prema dogovoru

-          Osigurati pacijentu cjelovitu uslugu na jednom mjestu (terapija
nakon izlaska iz hitnih ambulanti)

-          Poboljšati suradnju i komunikaciju PZZ i SKZZ na lokalnoj razini

-          Omogućiti informatičku podršku i bilježenje odrađenog posla na
dežurstvu

-          Omogućiti za LOM-a financijsku održivost dežurstva kao oblika
rada vikendom

-          Omogućiti svakom LOM-u skrb za svog pacijenta tijekom vikenda
(ev. previjanje, parenteralna terapija, kontrola itd.)  kojeg, samo ako
smatra potrebnim, može uputiti u AZAS tijekom vikenda uz popratno pismo
liječniku.

Tek po završetku pilot projekta, a na temelju dobivenih pokazatelja, u
suglasju sa strukom donijet će se odluka o opravdanosti i načinu uvođenja
AZAS-a.

Molimo ugovorne partnere (bolnice i obiteljske liječnike) da se uključe u
projekt (uz naknadu prema dosadašnjim pravilima za dežurstva) i organiziraju
jedan dan u AZAS-u, kako bi iz "prve ruke" procijenili prednosti i mane
takvog načina rada, te odredili potrebna mjesta dežurstva u RH.

Svako mišljenje temeljeno na iskustvu i argumentima je dobrodošlo. Za
sudjelovanje u projektu možete se javiti  <mailto:azas@xxxxxxx>
azas@xxxxxxx.

Vaš hzzo

--