[smartdoctor] Re: KONCESIJE I MI

  • From: Dr Leonardo Bressan <ordinacija.dr.leonardo.bressan@xxxxxxxxx>
  • To: "smartdoctor@xxxxxxxxxxxxx" <smartdoctor@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sun, 19 Oct 2014 08:31:08 +0200

Po meni je koncesija moguća ali na drugačiji način, koncesija može biti
plaćanje 'dozvole za rad' na području gdje je mreža popunjena a netko ima
želju otvoriti ordinaciju (prekobrojnu u odnosu na utvrđenu mrežu) te mu se
onda takvo 'pravo' i naplaćuje u obliku koncesije...

Znači, regionalna samouprava bi rekla: ok, na ovom području mi treba 90
ordinacija, a ti kao 91.-a lijepo skupi potrebni minimalni broj pacijenata,
sklopit ćeš ugovor za njih s državnim osiguranjem, i platit ćeš regionalnoj
samoupravi koncesiju ...
Ako su potrebe države određene mrežom, onda oni koji su u mreži svakako ne
mogu plaćati takvo pravo na rad (ili još preciznije: porez na pružanje
javne zdravstvene službe) ...

Kao drugo, sredstva od koncesijske naknade su sada zakonski definirana kao
izvorni prihod proračuna županije, te samim time nisu namjenska sredstva,
pa se ulažu tamo gdje je trenutna (dnevnopolitiča) potreba....

Još gori način prikupljanja sredstava je kroz doprinose za zdravstveno
osiguranje (obratiti pažnju na sami naziv koji bi trevbao odrediti namjenu)
ali se uplaćuju u zajednički propračun države i zato de facto nisu
namjenska sredstva (samo deklarativno) pa se onda iskoriste za npr.
farbanje tunela ili popravak pristaništa za trajekte ...
Zato podržavam izdvajanje zdravstvenog novca iz riznice ....

Leonardo

--

*Leonardo Bressan, dr med*

*Predsjednik Nadzornog odbora KoHOM-a Predsjednik Podružnice KoHOM-a za PGŽ
Predsjednik Skupštine koncesionara PGŽČlan Koordinacijskog odbora za borbu
protiv ovisnosti Grada Rijeke*