[smartdoctor] Re: Fwd: FW: Suradnja s Centrima za socijalnu skrb

  • From: Zrinko Karlović <zrinko.karlovic@xxxxxxxxx>
  • To: smartdoctor@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Tue, 31 Jul 2012 17:10:36 +0200

Želi li netko još jedan primjer?

Pacijent, 1943. godište, u pravilu ne dolazi liječniku ni zbog čega (jedan
od rijetkih iz te kategorije, valjda zato što je bolestan, jer jedino takvi
ne idu u ambulante), posljednji put viđen *2005*. zbog iščašenja ramena,
javlja se *2007*. zbog slabosti i oticanja u rukama i nogama.  Nalaz
upućuje na upalnu reumatsku bolest, učinjena obrada govori u tom smislu
(nisko željezo, visoka SE, uredni tm markeri kao i ostale učinjene pretrage
zbog anemije, Rtg šaka s nalazom za RA... jedino je WR negativan) i
preporučuje se dalja obrada i liječenje - prevedeno, pacijent više ne može
samo dolaziti u tadašnji lokalni laboratorij nego mora put pod noge do
Čakovca, sa izgledima i za kakvo aktivno liječenje tipa AFT i sl - pa se
odjednom sve stopira, pacijent samo naručuje lijekove za tlak i povremeno
Erazon.

I sad nakon ovog duljeg uvoda stiže poanta.  Centar za socijalni rad (koji
je učinkovit kao i većina koje drugi kolege spominju) ZAHTIJEVA kućnu
posjetu ODMAH, jednog dana *2009*. godine.  Nakon što sam nesuradljivo
odgodio posjetu do kraja radnog vremena svoje *jutarnje* smjene odlazim na
zadanu adresu, ne znam točno u koliko sati, ali pacijent je upisan u 15:45
(podsjećam, *jutarnja* smjena), znači moralo je biti dosta nakon toga, i
nalazim dvorište s nešto manje pasa od onih iz Željkine priče (no to meni
nije problem, da su bar svi s kojima se susrećem kao psi...) i nalazim
pacijenta koji se odmara u dvorištu uz prilično iznenađenje što me vidi.
Sljedećih petnaestak minuta čekam da pacijent uspije ući u kuću i da žena
uspije osposobiti krevet i stolicu za pregled.  Dijagnoza pacijenta se vidi
iz aviona i mogu samo prepisati ono od prije dvije godine.  Zglobovi su
uglavnom u štrajku kao grčka radnička klasa, a on je u cjelini pokretljiv
toliko da bi ga svaka bijesna kornjača izgrizla na smrt.  Napravim plan
obrade, dogovorim sa ženom, patronažom, prenese se obavijest centru za
socijalni rad...

*2011. *nakon telefonskih želja za lijekovima za tlak i Erazonom ponovo sam
pozvan pacijentu.  Naravno, nijednu od uputnica nije ni pokušao
iskoristiti, i sad je u krevetu nepokretan, deformiran, u takvim
kontrakturama da mu se ne može ni izmjeriti tlak (a raspored kreveta i
namještaja i okolni ambijent to za svaki slučaj dodatno onemogućuju), više
ne govori jer nema snage proizvesti glas (ali je u kontaktu), s izljevima u
plućima itd.  Pišem hitnu bolničku uputnicu za internu, osiguram sanitet...
a obitelj odluči da im je nespretno tog dana voziti pacijenta pa malo
odgode.  I kad se napokon pojavi na internoj oni ga otpile, vjerojatno
usporedivši datum hitne uputnice i datum pojave u ambulanti; a ionako
stanje proglase kao terminalno, stanje pluća (satO2 80%) posljedicom
koštanih deformacija, uz pogolemi ulkus iz kojega STRŠI veliki trohanter
(što, priznajem, nisam vidio u kućnoj jer nisam skidao pacijenta u tom
dijelu tijela, jer nitko nije ni spomenuo da ima ranu - a ako se nije mogao
izmjeriti tlak, pogodite kako bi u tim uvjetima izgledalo skidanje
hlača!).  Pacijent je vraćen kući na skrb nama i patronaži, no to na žalost
ili sreću nije više bilo dugo potrebno.

U cijelom tom periodu socijalna služba nije više nijednom kontaktirala
nesuradljive liječnike.  Vjerojatno su bili preopterećeni brigom za
pacijenta, odnosno stranku.  S dobro vidljivim rezultatom intenzivnih
aktivnosti.

E, da smo mi bili suradljivi i uprtili pacijenta na vrijeme na leđa i
otpješačili do Čakovca, možda bi ishod bio drukčiji...  Na kraju krajeva,
ako sam u kućnoj bio oko 17 sati, do sljedeće, popodnevne smjene imao sam
punih 18 sati da to učinim...

Dana 31. srpnja 2012. 16:03 Zeljka Vendler Cepelak <zeljkavcepelak@xxxxxxxxx