[slikom] Re: zvucne sheme

  • From: "Gradimir Kragic" <bastono@xxxxxxxx>
  • To: <slikom@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sat, 5 Mar 2011 07:34:09 +0100

    Zdravo Nikola,

    Mada obećah kako ću smanjiti upotrebu računara na ovaj dan, ipak sam jutros
pokupio poruke. Nisam baš siguran šta si mislio pod: "cuvati za buducu
uporabu". Jesi li mislio na novu instalaciju Windows-a ili na postojeću
instalaciju?

    Ako si mislio na postojeću instalaciju Windows-a onda je moguće imati više
šema zvukova i mjenjati prema potrebi. Zvučna šema je skup zvukova koji se
primenjuju na događaje u  Windows-u i programima. Možeš da izabereš postojeću
šemu ili da  sačuvaš onu koju si izmenio.

    Po podrazumijevanim postavkama, Windows ima dvije šeme i to:
1. No sound, bez zvuka.
2. Windows default, Windows podrazumijevana.

    Kada u "control panel" otvoriš stavku: "sound and sound device", zvuk i
zvučni uređaji prebaci se na karticu zvukovi. Tu imaš "combo box" kombinovani
okvir u kome biraš koju od ove dvije šeme želiš da koristiš. Prilikom pokušaja
da to promjeniš, Windows će upozoriti da mjenjaš šemu a da je predhodno nisi
sačuvao. Odgovori sa "ne" i odaberi šemu. Ovdje JAWS zna da pročita da
kombinovani okvir ima tri stavke mada ih ima dvije. Koristi Alt+strelica dole,
da otvoriš kombinovani okvir kako bi ovo mogao normalno mjenjati.

    Tasterom tab dođi do "save as..." sačuvaj kao i aktiviraj ako neku šemu
želiš da sačuvaš pod još jednim imenom. Sada ćeš imati tri zvučne šeme. Ovako
možeš napraviti više zvučnih šema pod različitim imenima, različito ih podesiti
i prema potrebi samo ih mjenjati.

    Windows zna da tu ponekada napravi problema. Kod promjene, predlažem da
uvijek ideš na "Apply" pa na OK. Ja sam imao problema na jednom računaru i to
još nisam riješio a to je da u šemi rade svi zvukovi osim zvuka za startovanje
i isključivanje računara. Ma šta da sam odabrao to ne radi.

    Ukoliko te interesuje mogu ti na ličnu adresu poslati jednu zvučnu šemu.
Radi se o instalaciji koja će na tvoj kompjuter instalirati novu zvučnu šemu sa
drugačijim zvukovima u odnosu na uobičajene Windows zvukove. Instalacija će na
lokaciji: c:\windows\media otvoriti novi podfolder i u njega smjestiti sve
potrebne nove zvukove. U "control panel" u zvukovima i zvučni uređaji na
kartici zvukovi dobićeš novu zvučnu šemu, sada kao treću pa ako je odabereš
imaćeš nešto modernije zvukove.  Takođe u "control panel" u opcijama za
dodavanje i brisanje programa ovu šemu ćeš moći deinstalirati. Naravno kada je
na kartici, zvukovi, odabereš moćićeš je modifikovati. Podešena je tako da su
svi zvukovi uglavnom uključeni, mada su nešto kraći a neki i tiši.

    Vjerujem da si imao priliku vidjeti da broj događaja kojima se mogu
dodjeliti zvukovi nije isti na svakom računaru. To zavisi od verzije Windows-a
kao i programa koji su instalirani na tom računaru. Postoje posebni zvukovi
koji se instaliraju da bi u Wordu bili aktivirani. Ako su aktivirani onda za
"delete", copy, cat"  i slično imaš zvukove kada nešto brišeš, kopiraš ili
isjecaš.

    Pozdrav od Gradimira

From: Nikola Rundek
  Subject: [slikom] zvucne sheme

  Bog!

  Moze li me tko prosvjetliti mogu li se zvucne sheme cuvati za buducu uporabu
ili uvijek moram iznova postavljati zeljene zvukove za zadatke sustava?

  Hvala!