[slikom] Re: skajp 6.1 problem

  • From: Danijel Baričević <danijel.baricevic@xxxxxxxxx>
  • To: <slikom@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 28 Jan 2013 21:39:25 +0100

Pozdrav Borise.
Naravno da mogu. Slijede upute po koracima. Upute su za JAWS i naravno, Skype
6.1. Kod mene je JAWS verzije 14, ali mislim da nema razlike u odnosu na 13 ili
12.
Skype mi je na engleskom, ne znam kako je kod tebe. Ako nećeš razumjeti
naredbe, odgovori koji jezik koristiš pa ću ti to dodatno prevesti.

OTVARANJE POLJA ZA PRETRAGU

1. Tipkom Alt otvorimo izborničku traku
2. Strelicom Desno dođemo do opcije: "Contacts". Strelicom Dolje dođemo do
prve opcije: "Add to contacts".
Strelicom Desno dođemo do prve opcije: "Search Skype Directory..." i
pritisnemo Enter.

Fokus će i dalje ostati u našem glavnom prozoru od Skypea. Popis naših
prijatelja nestaje, a pojavljuje se polje za unos, u koje upisujemo traženo
ime, a ispod njega lista ljudi koja se podudara sa traženim pojmom.

Kada smo u gore opisanim uputama pritisnuli Enter, JAWS će pročitati (barem
kod mene): "On line button drop down menu". Tipkom Tab trebamo pritisnuti
toliko puta dok ne čujemo: "Search contacts, groups and conversation edit".
Kada to čujemo, nalazimo se u polju za pretragu.

TRAŽENJE PRIJATELJA:
1. Upiši željeno ime. Za primjer, ja sam upisao: udruga
2. Dva puta pritisni tipku Tab kako bi došao na popis kontakata koji se
podudaraju sa traženim pojmom. Nekad moraš malo pričekati dok se ažurira
popis, pa može potrajati nekoliko sekundi.
3. Strelicom dolje prođi popis kontakata koji se podudaraju sa traženim
pojmom. Ukoliko nisi zadovoljan sa rezultatima i želiš promijeniti pojam
upisan u tražilicu: Sa kombinacijom Shift plus Tab dva puta, vrati se do polja
za pretragu i upiši novi pojam.

. Na popisu posloženom prema riječi iz primjera, potraži na primjer: Udruga
HUPRT, Zagreb, Ulica grada Mainza 29, Croatia

SLANJE ZAHTJEVA ZA PRIJATELJSTVO:
Kada se nalaziš na željenom kontaktu, moraš se prebaciti na JAWS kursor koji
će nam otvoriti prozor, onakav kakav se otvara kada nekoga zovemo ili mu
pišemo poruku.

Provjeri da li je ugašena numerička tipkovnica, pritiskom na tipku Num Lock,
jaws mora pročitati: NumLock Off.

1. Pritisni kombinaciju Insert plus Num Minus kako bi rutali JAWS kursor
2. Pritisni Num znak za dijeljenje (kosa crta), prva tipka s desne strane od
Num Lock tipke - simulira lijevi klik mišem
3. Otvara se prozor za telefoniranje, poruke, ali i za slanje zahtjeva za
prijateljstvom.
4. Prebaci se ponovno na PC kursor sa tipkom Num Plus nalazi se (iznad tipke
Num Enter)
5. Pritišći tipku Tab toliko puta dok ne čuješ: "Add to contacts button", a
zatim pritisni razmaknicu.

Otvorit će se novi prozor, kojeg kod mene JAWS na početku ne čita. Ali,
dovoljno je jedanput pritisnuti Tab, pa zatim se vratiti sa kombinacijom Shift
plus Tab, i onda čujemo, na primjer: "Hi Udruga HUPRT , I'd like to add you as
a contact.. Taj tekst je već selektiran pa možeš jednostavno napisati svoju
vlastitu poruku ili ostaviti ovu generičku.

Kada si zadovoljan porukom, pritisni jedanput tipku Tab da dođeš do gumba:
"Send" i pritisni tipku razmak.

I to je to! ;-) Zahtjev za prijateljstvom je poslan.
Ako se želiš vratiti na popis svojih prijatelja od ranije, pritisni Ctrl plus
1.

Lijep pozdrav,

Danijel Baričević

gsm: 091/62 13 484
e-mail: danijel.baricevic@xxxxxxxxx
skype: danijelbaricevic

Å alje: Boris Bjedov
Datum: 28. siječnja 2013. 16:00
Prima: slikom@xxxxxxxxxxxxx
Predmet: [slikom] Re: skajp 6.1 problem

Možeš li danijele meni objasniti na koji način da neku novu osobu dodam u
imenik. Ovo što si napisao nisam ništa razumio pa bih te zamolio da mi ovo
objasniš jer sam također neki dan instalirao skajp 6.1 i ne mogu dodati neku
novu osobu.