[slikom] Re: problem sa malim i velikim slovima

  • From: "Gradimir Kragic" <bastono@xxxxxxxx>
  • To: <slikom@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 10 Feb 2011 06:10:31 +0100

    Zdravo Vera,

    Ja te neću kritikovati što ne znaš "podesiti velika slova" ali hoću
kritikovati što kada nešto pitaš ne napišeš kako to radiš, konkretno kako ti
podešavaš velika slova? Uopšteno rečeno u svakom programu neka stvar se može
uraditi na više načina i ako napišeš kako to radiš onda je lakše da ti se
objasni gdje je problem.

    Usput i za tebe i za ostale, kada se ovako napiše poruka bez konkretnijih
detalja, nema interesa kod onih koji to znaju da odgovaraju jer nisu sigurni na
koji se problem konkretno misli.

    Velika slova se ispravno pišu kada se za pojedinačno upisivanje velikih
slova koristi taster "Shift" a na tastaturi imaš lijevi i desni "Shift".
Ukoliko
treba da se piše više uzastopnih velikih slova onda se koristi taster "Caps
lock". Kada se već koristi taj Caps lock" svako njegovo uključivanje i
isključivanje se najavljuje kao: Caps lock on" ili Caps lock off". Imao sam
često priliku da primjetim kako neki i kada kucaju pojedinačna slova koriste
Caps lock", daktilografski rečeno, to je neispravno.

    I sada moram da te pitam. Kako ti podešavaš da pišeš velika slova? Ukoliko
je u tvom JAWS-u podešeno da je tastatura laptop a ne desktop, to bi bilo
normalno i ispravno da je tako, onda taster Caps lock" ima funkciju tastera
"Insert" a da bi služio kao Caps lock" mora da se dvaputa brzo pritisne kada se
uključuje i isto tako dvaputa da se pritisne kada se isključuje.

    I ja još uvijek nisam siguran da sam odgovorio na tvoje pitanje. Usput
rečeno moguće je podesiti da se prlikom svakog uključivanja i isključivanja
tastera Caps lock" čuje zvuk. Zlatko Sobočan je uradio skript "omiljene
komande"
koji omogućava da se za svako veliko slovo kada se piše ili kada se čita čuje i
zvuk koji upozorava da je slovo veliko. Napredni korisnici ovo mogu sami
podesiti u "speach and sound manager". Prvo odaberite zvuk pa onda ovo
podešavajte.

    Pozdrav od Gradimira