[slikom] Re: preporučite laptop početniku

  • From: Alen Podrebarac <alen.podrebarac@xxxxxxxxx>
  • To: slikom@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Wed, 16 Apr 2014 22:47:06 +0200

Zdravo,
Ja cu probati sto krace da kazem svoja zapazanja, misljenja i preporuke.
Kao operativni sustav definitivno bih preporucio windows 7, i to ako je
pocetnik u pitanju da bude 32 bitni. Kod nekih laptopa danas nailazimo
na tvornicke instalacije windowsa koji su vec predinstalirani kod
kupnje. Naravno tu se i cijena same masine podize za od prilike 100 eura
barem koliko sam ja upoznat. Svakako bih preporucio ako postoji naknadno
nacin da se instalira sustav legalno ili nekim drugim putem o kome ne
bih ovdje pricao da se kupi masina sa cistim diskom bez sustava tj. da
je na njoj free dos ili ubuntu koji je besplatan pa da se na to stavi
sustav win 7. E sad kazem, nacin aktivacije moze bit razlicit. Ali u
svakom slucaju spusta cijenu masine.
Kao drugo bih naveo neko moje misljenje da se kupi masina od firme
Lenovo, ili toshibe. Pa cak acer nije iskljucen kao rjesenje no modeli s
kojima sam imao prilike raditi ako govorim o lenovu i toshibi pokazali
su mi se nekako najbolji od svih. Hp sam imao do prije pola godine i
razocarao sam se do kraja sa svim mogucim i nemogucim.
U danasnje vrijeme za 2.500 kuna ili nekih 350 eura moze se dobiti
sasvim solidna masina sa ajmo rec intelovim procesorom, nekakvom
grafikom koja ajde moze proci za osnovnog korisnika, ramom od 2 pa cak i
do 4 gb, diskom od 500 gb pa nekad mozda cak i vise, sve to naravno
ovisi od proizvodaca do proizvodaca.
Mislim da je bitno da se ima numericka tipkovnica u sklopu tako da za
nekog tko je pocetnik ne bude problema sa zahvacanjem jaws ili nvda
naredbi.
Osobno sam uzeo jedan model Lenovo laptopa serije z500. Uistinu to je
malo jaca masina s nekim boljim specifikacijama. Naravno za moj rad su
mi i te kako potrebne. E to sad sve ovisi od osobe do osobe.

Ali na kraju, da zakljucim, znaci negdje u rangu 350 do 400 eura mislim
da se moze upiknut sasvim dobar laptop za pocetnika koji bi po mom
misljenju trebao zadovoljiti sve potrebe koje korisnik ima.

Eto, toliko od mene. nadam se da je koristilo nesto.

Pozdrav,
Alen