[slikom] Re: knjige i problemi sa jawsom

  • From: "Gradimir Kragic" <bastono@xxxxxxxxx>
  • To: <slikom@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 18 Jul 2005 18:20:34 +0200

     Zdravo Dzemale!

     Ova dva problema nisu problemi JAWS vec tvojih podesavanja. Kako znam da si
ponovo instalirao Windows to su neka podesavanja sada drugacija nego sto su
bila.

     Za prikaz nastavaka kod fajlova moras uci u opcije za foldere. Mozes to
uraditi na dva nacina:
1. Start menu pa settings i iz njega pokrenuti kontrol panel i tu odabrati
Folder Option.
ili
2. My Computer pa iz tools pokrenuti Folder option.

     Kada ovo vec pokrenes imas Opcije fascikle i tu sledece kartice:
Opšti podaci, Prikaz, Tipovi datoteka, Vanmrezne datoteke.

     Sa Control+tab skoci na prikaz fascikli ili ako je na Englskom jeziku onda
je to Folder View. Tu jednom TAB i dobices tree view kroz koji se kreces sa
strelicma nagore i nadole. Tu su stavke koje sa space ukljucujes ili iskljucujes
i tu je ono sto tebi treba da podesis.

Prikaz fascikli
Prikaz koji koristite za ovu fasciklu (poput prikaza detalja ili naporednog
slaganja)  možete primeniti na sve fascikle.
Primeni na sve fascikle Vrati početne vrednosti svim fasciklama

     Problem sa izgovorm slova zh je takodje vezan za podesavanja kompjutera i
odnosi se na kodnu stranu. Taj problem imam i ja kada koristim sintezu Eloquence
bez obzira koji jezik. Inace koristim kao kodnu stranu ili centralno evropski
ISO ili Windows. Probaj se sjetiti sta si ranije koristio od kodnih strana ili
probaj promjenom doci do zeljenog rjesenja.

Gradimir

Pozdrav svim listerima i listerkama. Moze li mi pomoći da riješim dva problema
sa Jawsom 6.10. Naime, prvi problem je kada dođem na neki dokument Jaws mi je u
verziji 50621 javljao sa kojom je ekstenzijom dokument odnosno da li je
rtf.,doc. ili nesto slično. Sada mi samo ponekad najavi kada se radi o Word
Dokumentu. Drugi problem je što mi ova verzija Jawsa uopće ne izovara ž kao
željko, nego ga potpuno ignoriše kao da ne postoji. U ranijoj verziji Jawsa
slovo ž je bilo izgovarano gao z odnosno kao zeljko. Molim vas, pomozite mi kako
da riješim. Također sam pri kraju skenieranja knjige Daphne du Maurier Moja
rođakinja Rachel, zaineresovani neka se jave na privatni mail, nesima@xxxxxxxxxx
Nastojat ću da je pošalješ. Pozdrav od Džemala!!!