[slikom] Vista i servis pak 1.

  • From: "Gradimir Kragic" <bastono@xxxxxxxx>
  • To: "Lista SliKom" <slikom@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 2 Apr 2008 07:13:51 +0200

     Zdravo svima,

     Juče sam preuzeo a zatim i instalirao servis pack 1. za Vistu. Prvi,
ponavljam, samo prvi utisak je da Vista radi bolje. Ja inače ne žurim da
instaliram najnovije verzije softvera, izuzetak je JAWS i programi koje
razvijaju slijepi programeri, kako ovi sa naših širih prostora tako i oni iz
Amerike. U posljednje vrijeme prihvatio sam logiku koja bi mogla da glasi i
ovako: "Šta mora biti kasnije, neka bude i odmah". Zato sam preuzeo ovaj servis
pack.

     Veličina za download je 434 MB. Kada sam pokrenuo instalaciju, pokrenuo
sam
je na laptopu iznenadio me je dijalog prozor u kome sam upozoren da uključim
ispravljač jer sam znao da mi je baterija puna. Kada sam i to uradio krenula je
instalacija. Tada sam pročitao da bi instalacija mogla trajati više od sat
vremena i da će se računar nekoliko puta restartovati. Svatio sam sadržaj
dijaloga da uključim ispravljač mada ako je tako pametna Vista da zna da nemam
uključen ispravljač, mogla je izračunati i da puna baterija može zadovoljiti
potrebno vrijeme da se sve instalira.

     Uglavnom, servis pack se instalirao a ja drijemao. Znam da je tokom
instalacije bilo sigurno dva restarta, možda i tri ali to nisam siguran.
Poslije
se računar standardno startovao i prvi utisak je da sve nekako radi brže.

     Kada sam počeo da koristim Vistu, koristim je samo na laptopu, tu i jest
moj problem jer laptop koristim uglavnom kada sam na putu, prvu stvar koju sam
uočio je da Vista traži mnogo prostora na disku. Sjećam se kada sam pogledao
svojstva diska da je bilo nešto, mnogo, mnogo iskorištenog prostora. Zato sam
se
pitao šta li će sada biti poslije servis paka od 434 MB. I opet iznenađenje ali
sada da je disk iskorišten mnogo, mnogo manje. Nažalost nemogu reći koliko je
manje ali svakako jest. Ostaje sada da vidim da li će se tokom korištenje
iskorišteni prostor povećati.

     Kako rekoh, Vistu koristim kada sam na putu i tada uglavnom kada nemam
vremena odkrijem sve probleme, neke stvari koje nisu dobro podešene i slično.
Nikako da nađem vremena da joj posvetim dan i da je podesim, da pročitam
helpove
i da je jednostavno bolje upoznam.

     Sada mi radi i govorna sinteza eSpeak, nešto prije nije radilo kako treba.
Baš kada mi je trebalo da radi u Sarajevu nije radilo. Pokušaću i NVDA jer mi
ni
to nije radilo a svakako ću pokušati i Fis.

     Uglavnom, moje preporuke bi bile sledeće:
1. Ko nije instalirao Vistu, neka i ne žuri.
2. Ko je instalirao Vistu, neka instalira i servis pack 1.

     Sada imam pitanje za one koji koriste Vistu. Je li neko pokušao da koristi
ovu opciju da se sa Vistom radi pomoću govora. Pošto mi je jutros sve tako
lijepo radilo, pokrenem ja taj program, podesim to što je trebalo podesiti i
namjerim se da ja malo podviknem na Vistu, nemam ženu, pa se na nekog mora
vikati. Uglavnom ja i Vista se ne razumijemo. Uključim ja opciju da ona meni
odgovori, valjda se to tako prevodi, šta je ona čula kada ja kažem. Na svaku
moju riječ čujem zvuk koji valjda znači da ne razumije. Na kraju ja njoj
zviznem
što bi ono rekli fijuknem, na to i ona meni fijukne. Tako se pokušaj da
koristim
Vistu pomoću govornih komandi svelo da smo jedno drugom zviždali... Utisak je
da
je Vista tvrdoglava i da je bolje da imam ženu i da na nju vičem nego na Vistu.

     Ovo je pisano malo šaljivo ali je baš tako bilo. Znam da će se neki
smijati
jer znaju kako ja govorim Engleski, neka se i smiju jer smijeh je zdrav a šta
ja
mogu kada mi je Esperanto jezik maternji jezik. Ipak molim one koji koriste
Vistu i imaju konkretna iskustva u korištenju Viste pomoću govora to jest da
joj
se tako izdaju komande da napiše neka svoja iskustva.

     Pozdrav od Gradimira